loader

Philips został oficjalnym partnerem klubu FC Bayern Monachium

Firma Royal Philips (NYSE: PHG; AEX: PHIA), światowy lider 
w dziedzinie oświetlenia, FC Bayern Monachium, mistrz Niemiec w piłce nożnej, i jego macierzysty stadion – Allianz Arena – ogłosili dziś zawarcie partnerstwa, dzięki któremu Allianz Arena stanie się pierwszym stadionem w Niemczech i największym w Europie, na którym będzie można podziwiać dynamiczne, animowane spektakle świetlne stworzone za pomocą oszczędnego oświetlenia zewnętrznego w technologii LED. Na mocy tej trzyletniej umowy Philips zostanie również sponsorem Allianz Arena i oficjalnym partnerem FC Bayern Monachium w dziedzinie oświetlenia.
Stadion, mogący pomieścić 71 137 osób, posiada największą na świecie foliową fasadę, która mierzy 35 metrów wysokości i obejmuje około 29,000 m2 powierzchni. Będzie ona stanowić ogromne tło dla kolorowych wzorów świetlnych, a nawet animacji, dzięki czemu kibice i goście będą mieli niepowtarzalną okazję uczestniczyć w niezapomnianym wydarzeniu. W przyszłości ta składająca się z 380 000 źródeł światła LED i 8 000 opraw Philips ColorGraze fasada umożliwi wyświetlanie na arenie nie tylko statycznych obrazów. Nowy system LED pozwoli oszczędzić 60% energii w porównaniu z tradycyjnym oświetleniem.
„Poszerzymy paletę z 3 do 16 milionów kolorów. Dzięki różnorodności możliwych kombinacji świetlnych Allianz Arena będzie mogła tworzyć wyjątkowy nastrój” – powiedział Roger Karner, dyrektor zarządzający Philips Lighting na Niemcy, Austrię i Szwajcarię. Partnerzy przygotowali już pierwsze koncepcje projektowe, które będą dalej rozwijać przy udziale odpowiednich jednostek rządowych. Najnowsza innowacja firmy Philips stanowi część w pełni zintegrowanego, inteligentnego systemu oświetlenia. Każdy pojedynczy punkt świetlny może być w precyzyjny sposób na bieżąco kontrolowany. Natężenie koloru i animowane interakcje kolorów można osiągnąć nawet za pomocą 1 056 świetlnych poduszek, składających się na fasadę.
„Nowe oświetlenie firmy Philips pozwoli odwiedzającym i telewidzom w pełni odczuć emocje i dynamikę meczu od pierwszej chwili” – powiedział Karl-Heinz Rummenigge, dyrektor generalny FC Bayern München AG. 
„FC Bayern wita w swojej drużynie firmę Philips, światowego gracza w dziedzinie oświetlenia stadionowego” – dodał członek rady wykonawczej Andreas Jung. „Wspólnie będziemy walczyć o zwycięstwo na jednym z najatrakcyjniejszych stadionów na świecie”.
Dwie wiodące światowe marki – Philips i FC Bayern Monachium – będą również ściśle współpracować w zakresie komunikacji marki. „Philips i FC Bayern wzbudzą fascynację nie tylko wydarzeniami na żywo, lecz także światłem wśród kibiców zasiadających na stadionie. Wspólnie z FC Bayern Monachium przygotujemy kreatywne koncepcje komunikacyjne dla wszystkich kanałów” – dodał Thomas Schönen, dyrektor ds. marki i komunikacji z ramienia Philips w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.
Wyraźny krok w stronę zrównoważonego rozwoju w sporcie
Dzięki wykorzystaniu kontrolowanego oświetlenia LED firmy Philips zużycie energii spadnie o około 60%. Pozwoli to zaoszczędzić około 362 ton CO2 rocznie, a długi cykl życia diod LED ograniczy częstotliwość prac konserwacyjnych. Rozwiązanie LED podkreśla zaangażowanie partnera w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju w sporcie i w całym regionie.
Philips będzie odpowiedzialny za kompleksowy serwis instalacji, od profesjonalnego planowania designu i projektów oświetlenia, przez programowanie i uruchomienie, aż po prace konserwacyjne.
Philips jest światowym liderem w dziedzinie oświetlenia LED i sportowego. W zeszłym miesiącu firma wprowadziła Philips ArenaVison LED – pierwszy system oświetlenia LED boiska do piłki nożnej umożliwiający zapewnienie obrazu w technologii flicker-free super-slow motion w telewizji w jakości HD– który spełnia rygorystyczne wymogi UEFA i FIFA w zakresie emisji. W Brazylii dziewięć z dwunastu stadionów, które wezmą udział w tegorocznych Mistrzostwach Świata w Piłce Nożnej, będzie wyposażonych 
w oświetlenie marki Philips.
author avatar
Philips Polska
Philips zatrudnia obecnie w Polsce blisko 7 tysięcy pracowników w 4 zakładach produkcyjnych oraz organizacji marketingowo-sprzedażowej. Firma należy do największych inwestorów zagranicznych na polskim rynku (około pół miliarda euro zainwestowanych od roku 1991). Jesteśmy jednym z największych polskich eksporterów (ok. 900 milionów euro rocznie). Dzięki blisko 90-letniej historii obecności w naszym kraju, marka Philips cieszy się uznaniem klientów, partnerów i współpracowników.
O autorze