loader

Philips przyłącza się do apelu The Climate Group o całkowitą zmianę oświetlenia ulicznego na LED do 2025 r.

Spółka Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA), globalny lider w branży oświetleniowej, we współpracy z organizacją The Climate Group, wezwała wszystkie miasta i przedsiębiorstwa użyteczności publicznej na całym świecie do zastosowania technologii LED w oświetleniu ulicznym do 2025 r. W ramach obchodów organizowanego co roku Nowojorskiego Tygodnia Klimatycznego (Climate Week NYC) Philips wsparł premierę nowej globalnej kampanii The Climate Group – „LED = Lower Emissions Delivered” (LED = Gwarancja Niższych Emisji) – która ma na celu zachęcić samorządy, miasta i przedsiębiorstwa użyteczności publicznej do przejścia na technologię LED, a tym samym doprowadzić do ograniczenia emisji związków węgla i obniżenia kosztów. 
„Nowojorski Tydzień Klimatyczny to ważny krok milowy na drodze do konferencji COP21, która odbędzie się pod koniec tego roku w Paryżu, a na której światowi przywódcy zostaną wezwani do podjęcia szybszych i bardziej zdecydowanych działań ukierunkowanych na walkę ze zmianami klimatycznymi” – powiedział Eric Rondolat, Dyrektor Generalny Philips Lighting. „Popyt na energię rośnie dwa razy szybciej niż roczne tempo wzrostu efektywności energetycznej, dlatego konieczne jest wyznaczenie bardziej ambitnych celów. Na przykład sama zmiana konwencjonalnego oświetlenia ulicznego na technologię LED zapewnia oszczędność energii na poziomie ok. 40-50%. Zastosowanie technologii zintegrowanego oświetlenia, obejmujących czujniki i komputerowe systemy sterowania, pozwala zwiększyć oszczędności o dalsze 30 procent, przy jednoczesnym zapewnieniu mieszkańcom lepiej oświetlonych i bezpieczniejszych ulic. Tak więc zdecydowanie możemy zrealizować bardziej ambitne cele, podnosząc jednocześnie jakość życia.”
Jak wynika z opublikowanego raportu pod tytułem „Support the Big Switch” („Wsparcie dla wielkiej zmiany”), przejście na oświetlenie LED planują duże miasta na całym świecie. Autorzy raportu twierdzą, że chociaż udało się pokonać bariery technologiczne związane z przejściem na technologię LED, miasta potrzebują większego wsparcia od rządów i instytucji finansowych w zakresie udoskonalenia modeli biznesowych i opcji finansowania, które pomogłyby przeprowadzić taką zmianę.
W 2013 r. w Los Angeles rozpoczęto instalowanie 140 tys. latarni LED. Miasto ogłosiło, że w 2014 r. udało się zaoszczędzić 63% energii i ograniczyć koszty o 8,7 mln dolarów. Dziś Los Angeles, dzięki wsparciu firmy Philips, jest pierwszym dużym miastem na świecie, które zmodernizowało swoje oświetlenie LED, wprowadzając „oświetlenie zintegrowane”, polegające na użyciu systemu wykorzystującego technologie mobilne i oparte na chmurze obliczeniowej. Nowy system dostarcza informacje umożliwiające miastom szybkie reagowanie na różne sytuacje, podejmowanie lepszych decyzji i zwiększenie wydajności operacyjnej. Ponadto dzięki zintegrowanemu oświetleniu LED miasto ma szansę osiągnąć oszczędność energii na poziomie nawet 80%.
„Nie ma już powodu, dla którego wielkie przejście na oświetlenie uliczne LED nie miałoby rozpocząć się dzisiaj, przyspieszając wdrożenie technologii w USA i na całym świecie” – powiedział Mark Kenber, Dyrektor Generalny The Climate Group. „Prowadzone przez nas na globalną skalę próby i konsultacje z interesariuszami wykazały, że – jeśli chodzi o walkę ze zmianami klimatu – oświetlenie LED to rozwiązanie najłatwiej dostępne i najprostsze do wdrożenia. Jest sprawdzone pod względem technicznym, opłacalne pod względem komercyjnym i już teraz przynosi znaczne oszczędności miastom na całym świecie. Ponieważ liczba latarni na całym świecie ma szansę osiągnąć poziom 350 milionów do 2025 r., samorządy, przedsiębiorstwa użyteczności publicznej i instytucje finansowe muszą ze sobą współpracować, aby zapewnić zastosowanie oświetlenia LED – lub innej technologii zapewniającej równoważną efektywność energetyczną – we wszystkich nowych i istniejących latarniach do 2025 r.”
Aby symbolicznie zaznaczyć tę współpracę i zobowiązanie oraz w widoczny sposób wezwać do działania miasta na całym świecie, słynną kulę na nowojorskim Times Square, oświetlaną 32 256 diodami LED Luxeon firmy Philips, zaprogramowano tak, aby w trakcie całego Nowojorskiego Tygodnia Klimatycznego wyświetlała nieustannie różne odcienie koloru zielonego przeplatane obrazami wirującej planety Ziemi.
author avatar
Philips Polska
Philips zatrudnia obecnie w Polsce blisko 7 tysięcy pracowników w 4 zakładach produkcyjnych oraz organizacji marketingowo-sprzedażowej. Firma należy do największych inwestorów zagranicznych na polskim rynku (około pół miliarda euro zainwestowanych od roku 1991). Jesteśmy jednym z największych polskich eksporterów (ok. 900 milionów euro rocznie). Dzięki blisko 90-letniej historii obecności w naszym kraju, marka Philips cieszy się uznaniem klientów, partnerów i współpracowników.
O autorze