loader

Największe przychody kwartalne w historii Rekordowy rok Vivid Games

Ponad 58 proc. wzrost przychodów i blisko 89 proc. wzrost zysku netto  zanotował po czterech kwartałach 2013 r. roku Vivid Games, notowany na NewConnect bydgoski producent gier mobilnych. W ostatnim kwartale minionego roku spółka wygenerowała ponad 3 mln zł sprzedaży.
Po czterech kwartałach minionego roku, przy przychodach na poziomie 8 mln zł, Vivid Games wypracował 0,82 mln zł zysku netto. Zysk operacyjny bydgoskiej spółki przekroczył 1 mln zł (wzrost o 63%).   – Rok 2013 zaliczamy do bardzo udanych. Zwiększyliśmy wpływy ze sprzedaży produktów netto o 139% do 7,02 mln. –  mówi Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games. – Pomimo braku premier nowych gier w ostatnich kwartałach roku i jednoczesnym wzroście nakładów związanych z produkcją i promocją wzrosła rentowność spółki. Potwierdza to, że właściwie prognozowaliśmy trendy na rynku i wdrożyliśmy odpowiednie narzędzia do sprawniejszej i lepszej monetyzacji. – kontynuuje Kościelny.
Tylko w IV kwartale 2013 r. przychody spółki wyniosły 3 mln zł i były w ujęciu kwartalnym najwyższe w całej historii spółki. – Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w kolejnych latach zamierzamy rosnąć co najmniej na poziomie 50 proc. rocznie lecz zdajemy sobie sprawę z potencjału rynku i jego niesamowitej dynamiki. Konsekwentnie realizując założenia strategii oraz zdobyte doświadczenie dołożymy wszelkich starań aby w pełni go wykorzystać.  –  mówi Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.
Najważniejszym tegorocznym wydarzeniem dla spółki będzie premiera drugiej po Real Boxing superprodukcji Godfire: Rise of Prometheus. Kampania promocyjna rozpocznie się w marcu na konferencji GDC w San Francisco. 
Wśród kluczowych celów strategicznych Vivid Games na najbliższe dwa lata jest m.in.: produkcja co najmniej jednej gry mobilnej typu AAA rocznie, transformacja w kierunku modelu Free To Play oraz ekspansja na rynki azjatyckie. Pierwszych wiadomości związanych ze zmianami należy spodziewać się już w pierwszym kwartale bieżącego roku.  
Vivid Games S.A. działa na rynku gier od 2006 r. Jest jednym z najnowocześniejszych, niezależnych studiów deweloperskich w Europie. Spółka zajmuje się produkcją najwyższej jakości gier na telefony Smartphone i konsole przenośne. Najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest Real Boxing. Na pierwszą połowę 2014 r. planowana jest premiera kolejnej dużej marki- Godfire: Rise of Prometheus, produkowanej wspólnie z Platige Image – najlepszym studiem animacji w Polsce. W czerwcu 2012 r. Vivid Games S.A. z powodzeniem zadebiutował na rynku NewConnect. Po czterech kwartałach ubiegłego roku przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 8  mln zł (wzrost o 68%), spółka wypracowała 0,82 mln zł zysku netto (wzrost o 89%). Zysk operacyjny wyniósł 1 mln zł.
author avatar
Vivid Games
O autorze