loader

Credit Agricole deklaruje odpowiedzialną sprzedaż

Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży to pierwsze w Europie tego typu przedsięwzięcie, zainicjowane przez polskie instytucje finansowe. Gospodarzem dokumentu jest Federacja Konsumentów, a patronatem obejmuje go Związek Banków Polskich.

Deklaracja powstała, aby podnosić i upowszechniać standardy etyczne w relacjach instytucji finansowych z klientami, edukować biznes i konsumentów, zwiększać zaufanie do branży finansowej oraz przeciwdziałać nieuczciwym praktykom. Przed podpisaniem deklaracji, każda instytucja musi najpierw pozytywnie przejść szczegółowe badanie niezależnego audytora.

– Konsumenci chcą mieć pewność, że standardy obsługi stosowane przez instytucje finansowe gwarantują najwyższy poziom rzetelności, przejrzystości i odpowiedzialności. Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży, jako suma wyników bardzo szczegółowego, zewnętrznego audytu oraz wartości, które przyjmują na siebie instytucje finansowe daje tę pewność. Gratulujemy wyników i witamy w elitarnym gronie podmiotów, dla których każdy konsument jest szczególnie ważny. – podkreśla Monika Kosińska-Pyter, Prezeska Zarządu federacji Konsumentów.

Przystępując do deklaracji, bank Credit Agricole wzmacnia spójność społeczną i przeciwdziała wykluczeniu. Jednocześnie zobowiązuje się: oferować przejrzyste produkty i transparentnie je promować; uwzględniać w codziennych działaniach głos konsumentów, a także zapewniać im odpowiednią edukację. Bankowi zależy, żeby każdy klient miał wiedzę o korzyściach, kosztach i potencjalnym ryzyku, a tym samym mógł podejmować świadome decyzje finansowe.

– Jesteśmy bankiem, który chce mieć najlepsze relacje z klientami. Chcemy budować je na zaufaniu i transparentności. Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży bardzo nam w tym pomaga, bo wskazuje standardy i dobre praktyki, do których możemy się dostosowywać – mówi Damian Ragan, wiceprezes zarządu Credit Agricole.

1 2

O autorze