loader

Półrocze w Komputronik pod znakiem inwestycji

Komputronik S.A., czołowy dystrybutor branży IT i elektroniki w Polsce oraz operator najpopularniejszego w kraju sklepu internetowego z elektroniką komputronik.pl, w pierwszym półroczu roku obrotowego 2015/2016 odnotował skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 1,03 mld zł (wzrost o 2,6%). W ostatnich 6 miesiącach zrealizowano znaczące inwestycje, takie jak uruchomienie nowego magazynu centralnego, otwarcia nowych salonów, w tym flagowego Komputronik Megastore w Warszawie.

 

W pierwszym półroczu rozpoczętego 1 kwietnia roku obrotowego 2015/2016, zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 77,1 mln zł, osiągając tym samym wzrost o 2,6%. W niemal wszystkich segmentach aktywności biznesowej odnotowano systematyczny wzrost obrotów i dochodów. Zarówno w sprzedaży detalicznej, jak i hurtowej marże na sprzedaży wzrosły o 0,2 p.p., a w układzie skonsolidowanym można mówić o stabilizacji marży.

 

Łączna sprzedaż we wszystkich kanałach detalicznych, tj. w salonach i w sklepie internetowym, a także inicjowana w Internecie, wzrosła o 16,2%. Wzrosty widoczne były w kanale eksportowym, szybko rozwijała się także sprzedaż w kanale B2B realizowana przez spółki Komputronik Biznes i Komputronik API. Spółki z Grupy Kapitałowej powiększyły portfel zamówień projektowych, jednak ich realizacja, a tym samym realizacja przychodów, przesunięte zostały na kolejne okresy.

 

Spółka wypracowała 12,9 mln zł EBITDA wobec 17,3 mln zł EBITDA rok wcześniej (spadek o 25,73%).

 

Udział kosztów sprzedaży oraz ogólnego zarządu w przychodzie ze sprzedaży kształtował się na poziomie 6,8%, natomiast koszty działalności na poziomie skonsolidowanym wyniosły 70,5 mln zł, co w dynamice rocznej oznacza wzrost o 12,4%. Zmiany w kosztach należy wiązać ze zwiększaniem struktur sprzedażowych i możliwości logistycznych. W ostatnich 6 miesiącach zwiększono m.in. zatrudnienie w spółkach sprzedających usługi IT, poczyniono inwestycje w obszarze spółek biznesowych Grupy, rozwinięto działy sprzedaży i zarządzania produktami w nowych kategoriach asortymentowych, a także otworzono centrum obsługi klienta.

 

author avatar
Komputronik

1 2

O autorze