loader

14 edycja Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów – relacja z wydarzenia

W dniach 19-20 marca 2014 w Hotelu Westin odbyła się 14. edycja Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów. Tegoroczna edycja została przeprowadzona pod hasłem 3K: Konwergencja – Konkurencja – Konsolidacja. Sympozjum zgromadziło pełne grono przedstawicieli sektora telco & media, a także administracji publicznej, dostawców rozwiązań oraz technologii.

 

Uroczystego otwarcia konferencji dokonał Minister Rafał Trzaskowski, który podkreślił, że do skutecznej cyfryzacji Polski potrzebne są trzy elementy: inwestycje w szybkie sieci szerokopasmowe, dalsze rozwijanie e-usług dla obywateli i przedsiębiorców oraz rozwijanie kompetencji cyfrowych. Debaty pierwszego dnia Sympozjum dotyczyły m.in. kooperacji między konkurentami rynku telco i media oraz konsolidacji – czy jest to moda czy może konieczność? Paneliści dyskusji Mariusz Gaca (Orange Polska), Cezary Albrecht (T-Mobile Polska), Jacek Niewęgłowski (P4) oraz Andrzej Abramczuk (Midas) odpowiedzieli jednoznacznie na to pytanie – każda firma myśli o rozwoju na poziomie globalnym, więc będzie dążyła do osiągnięcia synergii kosztowych, wyższego poziomu inwestycji, większej skali działalności. Konsolidacja kapitałowa jest konieczna do współpracy i wprowadzania nowych modeli rozwiązań wzorem światowych trendów.

Pierwszy dzień zakończyła dyskusja o miejscu Polski na cyfrowej mapie świata. Jak usłyszeliśmy, do skutecznej cyfryzacji Polski potrzebne są przede wszystkim inwestycje w szybkie sieci szerokopasmowe, rozwijanie kompetencji cyfrowych oraz dalsze rozwijanie e-usług dla przedsiębiorców i obywateli.

Drugi dzień Sympozjum otworzyła debata, którą poprowadził Red. Michał Kobosko (Project Syndicate) z udziałem Ministra Michała Boniego, Andrzeja Klesyka (PZU), Zbigniewa Jagiełło (PKO Bank Polski) oraz Ireneusza Piecucha (Poczta Polska) dotycząca "Big Data". Paneliści zwrócili uwagę na problem ze znalezieniem równowagi między potrzebą prywatności i wolności, a potrzebą przetwarzania danych biznesowych. Równocześnie zaznaczyli, że przetwarzanie danych stanowi duże wyzwanie i może być szansą na poprawę jakości i efektywności funkcjonowania państwa.

author avatar
MM Conferences S.A.
MMC Polska skupia grupę podmiotów zajmujących się realizacją wielu zadań na polskim rynku. Największy z nich MM Conferences S.A., to wiodący i niezależny organizator spotkań biznesowych w Polsce, który rokrocznie przygotowuje niemal kilkadziesiąt projektów szkoleniowo-konferencyjnych. Wiele z nich posiada własną markę i ugruntowaną pozycję na rynku. Spółka, która powstała w 2008 roku stała się liderem jeśli chodzi o konferencje dedykowane dla branży telekomunikacyjnej i mediów, bankowości oraz energetycznej. Gwarantem jakości organizowanych wydarzeń jest zarówno współpraca z czołowymi graczami rynku jak również zespół doświadczonych managerów, producentów, handlowców oraz grafików. Spółka MM Conferences od 2012 roku notowana jest na giełdzie New Connect a od 2013 jest członkiem Pracodawców RP.W zakresie sprzedaży od wielu lat jesteśmy związani ścisłą współpracą z firmą Knowledge Providers.

1 2

O autorze