Dodatkowe pociągi i wzmocnione składy dla uchodźców z Ukrainy

W związku z atakiem Rosji na Ukrainę Ministerstwo Infrastruktury i podległe spółki realizują wiele działań pomocowych, a także wprowadzają szereg ułatwień transportowych. Uchodźcy przyjeżdżający do Polski korzystają m.in. z transportu kolejowego. Dzięki specjalnym pociągom mogą także przemieszczać się do innych krajów w Europie.
Koleje z Polski, Niemiec i Czech współpracują przy przewozie uchodźców, którzy przybyli do Polski w związku z inwazją Rosji na Ukrainę. Polscy kolejarze, wspólnie ze swoimi partnerami z kolei krajów sąsiadujących z Polską, uruchamiają specjalne, dodatkowe pociągi, przewożące uchodźców z Ukrainy.
Dodatkowe pociągi i wzmocnione składy
Od 24 lutego do 20 kwietnia br. z miejscowości przy granicy z Ukrainą odprawiono w sumie 2895 pociągów, w tym 2450 pociągów stałego kursowania i 445 pociągów dodatkowych.
Łącznie, od wybuchu wojny na Ukrainie, tj. od 24 lutego br. do 20 kwietnia br. ze stacji Chełm, Hrubieszów, Dorohusk, Przemyśl, Krościenko, Hrebenne i Jarosław odprawiono ponad 623,4 tys. pasażerów w różnych kierunkach Polski, w tym ponad 456 tys. pociągami stałego kursowania i ponad 167,3 tys. pociągami specjalnymi.
Polski narodowy przewoźnik – PKP Intercity koordynuje działania związane z wykorzystaniem taboru przewoźników regionalnych.
Dodatkowe i wzmocnione składy jadące do Niemiec i Czech
Obserwujemy stale rosnące zainteresowanie korzystaniem z pociągów przewożących uchodźców z Ukrainy do Niemiec, a także Czech i Austrii.
Dlatego polskie spółki kolejowe ściśle współpracują z partnerami z kolei niemieckich i czeskich, by uruchamiać dodatkowe składy specjalne.
Obecnie obywatele Ukrainy mogą bezpłatnie podróżować do Niemiec na pokładzie pociągów PKP IC. Polskie koleje uruchamiają także dodatkowe składy, które m.in. z Warszawy, Krakowa czy Katowic przewożą uchodźców w kierunku Niemiec.
Do 20 kwietnia br. łącznie z Polski (z Warszawy, Wrocławia, Przemyśla, Chełma, Krakowa i Gdyni) wyjechały 1403 pociągi z uchodźcami, w tym 1168 pociągów stałego kursowania i 235 pociągów specjalnych, którymi uchodźcy kierowali się do Niemiec i Czech. Przewiozły one łącznie ponad 465 tys. osób.