loader

Polska Liga Esportowa S.A. podsumowuje 2020 rok

Esport w Polsce jest zjawiskiem stosunkowo nowym, jednak rozwijającym się w sposób bardzo dynamiczny – zarówno pod kątem organizacyjnym, społecznym jak i ekonomicznym wynika z raportu „Polska Liga Esportowa – 2020”. Jak wskazują autorzy publikacji polski rynek esportu nadal jest
w początkowej fazie rozwoju. Na podstawie wszystkich podjętych przez Polską Ligę Esportową działań do końca 2020 r., wyniki oglądalności i reakcje odbiorców przekroczyły w sposób znaczny oczekiwania.

Główną platformą zmagań jest gra Counter Strike: Global Offensive od wielu lat pozostająca w czołówce gier komputerowych na świecie. Już w pierwszym sezonie rozgrywek po restrukturyzacji Polskiej Ligi Esportowej, w obydwu Dywizjach zarejestrowanych zostało 16 w pełni profesjonalnych organizacji. Suma nagród,
o które w jesiennym sezonie 2020 r. walczyli zawodnicy wyniosła 100 000 złotych dla

Dywizji Mistrzowskiej i 10 000 złotych dla Lotto Dywizji Profesjonalnej co sprawia, że była to najwyżej opłacana liga gier CS:GO w Polsce w zeszłym roku.

– Pierwszy sezon Polskiej Ligi Esportowej dał wyraźny sygnał co do aspiracji organizatorów i pokazał potencjał, jaki ma przed sobą esport w Polsce. Biorąc pod uwagę pracę jaką udało się wykonać, od innowacyjnych funkcjonalności i najwyższej jakości produktu, przez szeroką obecność w mediach i serwisach społecznościowych, aż po zaangażowanie drużyn i influencerów uzyskaliśmy imponujące przyrosty, jeśli chodzi o zasięgi i zainteresowanie oferowanymi przez nas rozgrywkami – mówi Paweł Kowalczyk, prezes Polskiej Ligi Esportowej. – Z naszej perspektywy w dalszym ciągu trwają prace nad zwiększeniem roli polskiego esportu na arenie międzynarodowej oraz przepustką dla przyszłych zwycięzców Polskiej Ligi Esportowej do międzynarodowych turniejów – dodaje.

Kolejny dynamiczny rozwój esportu

1 2

O autorze