loader

Credit Agricole partnerem „Szkoły rodzenia w języku migowym”

Kobieta trzyma na rękach dziecko, uczestnicząc w Szkole rodzenia w języku migowym.

Pierwsza w Polsce „Szkoła rodzenia w języku migowym” już dostępna. Wrocławska Fundacja FONIS stworzyła cykl filmów edukacyjnych dla osób głuchych i słabosłyszących, które przygotowują się do wejścia w rolę rodziców. Credit Agricole został partnerem tego projektu.

 

„Szkoła rodzenia w języku migowym” to autorski pomysł fundacji FONIS. To pierwsza taka inicjatywa w Polsce. Fundacja cyklicznie wypuszcza nagrania w Polskim Języku Migowym, w których położna, fizjoterapeuta oraz psycholog wyjaśniają treści często niedostępne dla osób z niepełnosprawnością słuchu. Specjaliści poruszają takie zagadnienia jak: pielęgnacja noworodka, chustowanie, trudności emocjonalne w okresie poporodowym czy dolegliwości ciążowe.

 

– Sam pomysł projektu zrodził się niespełna trzy lata temu za sprawą naszej koleżanki, która, spodziewając się swego pierwszego dziecka, zgłębiała tajemnice bycia mamą. Mówiła wówczas: „Ile nowych, ciekawych, ale i trudnych rzeczy na temat macierzyństwa czytam, słucham, oglądam…”. A zaraz potem przyszła refleksja, czy te wszystkie ważne informacje dostępne są także dla niesłyszących kobiet i mężczyzn, którzy przygotowują się do rodzicielstwa – opisuje Małgorzata Królewicz z Fundacji „Fonis”.

Jak powstaje nagranie?

Pierwszym etapem realizacji są nagrania ze specjalistami. Następnie wykonywana jest transkrypcja słowa mówionego na tekst. Na takim materiale pracują tłumacze Polskiego Języka Migowego. Gdy tłumaczenie jest gotowe, następuje nagranie lektorki, która przekazuje treści w języku migowym. Zwieńczeniem pracy jest połączenie obu torów (miganego i mówionego) w jednym obrazie i opatrzenie go napisami. W ten sposób nagrania dostępne są zarówno dla osób niesłyszących, jak i słabosłyszących. Aktualnie dostępnych jest 11 filmów, docelowo powstanie 30.

Nagrania dostępne są w dwóch wersjach:
– z tłumaczem Polskiego Języka Migowego (
https://www.youtube.com/watch?v=quIcLhyJtGg)
– z napisami – dostępne po kontakcie z Fundacją „Fonis” (sms: 690 502 670 lub mail: 
[email protected])

Realizacja „Szkoły rodzenia w języku migowym” jest możliwa dzięki finansowemu wsparciu Credit Agricole oraz współpracy z Fundacją Evangelium Vitae, która udostępnia pomieszczenia do nagrań. Swoim patronatem projekt objęło biuro Wrocław bez Barier.

Zaangażowanie Credit Agricole

Credit Agricole już od kilku lat zmienia standardy obsługi, dopasowuje infrastrukturę i poszerza wiedzę pracowników na temat perspektywy osób z problemami słuchu. Niesłyszący klienci mogą porozumiewać się z doradcami we wszystkich placówkach banku przy pomocy systemu zdalnego tłumaczenia języka migowego Tłumacz Migam. W 20 placówkach Credit Agricole w największych miastach Polski uruchomione zostały pętle indukcyjne, ułatwiające rozmowę doradców z klientami korzystającymi z aparatów słuchowych. Dodatkowo z myślą o osobach niesłyszących i słabosłyszących, bank przygotował specjalną ofertę Konta dla Ciebie w ekskluzywnym pakiecie VIP za 0 zł. Właściciele takiego rachunku mają bezpłatny dostęp do najważniejszych usług: karty do konta, rachunków walutowych, wypłat ze wszystkich bankomatów w Polsce i za granicą, a także przelewów natychmiastowych Express Eliksir.

– Współdziałamy ze społecznością Głuchych, by wzmacniać ją i przyczyniać się do jej lepszej integracji z osobami słyszącymi (i odwrotnie). Dlatego chętnie wsparliśmy tak wyjątkową akcję, jaką jest „Szkoła rodzenia w języku migowym” – podkreśla Przemysław Przybylski, rzecznik banku.

author avatar
Credit Agricole Bank Polska S.A.
Credit Agricole Bank Polska jest bankiem uniwersalnym, który od blisko 20 lat funkcjonuje na polskim rynku i jest jednym z najczęściej polecanych banków w Polsce. Działa w obszarze bankowości detalicznej, korporacyjnej, rolniczej, małych i średnich przedsiębiorstw oraz w obszarze consumer finance. Jest częścią Grupy Crédit Agricole, która znajduje się wśród 10 największych banków na świecie pod względem wartości aktywów, działa w 47 krajach na świecie i obsługuje ponad 51 milionów klientów.
Dekoracyjna ikona taśmy filmowej Zobacz wideo
O autorze