loader

Polska Liga Esportowa S.A. podsumowuje 2020 rok

Jak wskazuje raport ,,E-sport 2020. Biznes – Rynek pracy – Edukacja” w 2022 roku wartość rynku e-sportowego na świecie może wynieść około 1,8 mld dolarów (a przy pozytywnym scenariuszu nawet 3,2 mld). Wynika to z faktu, że coraz większe firmy takie jak Amazon czy Google inwestują coraz większe kwoty w branżę. Polska natomiast, pomimo skromniejszych przychodów generowanych przez e-sport, jest jasnym punktem na e-sportowej mapie Europy.

Co równie istotne esport i sport do tej pory były branżami przenikającymi się i bardzo blisko współpracującymi w wielu obszarach. Jak wskazuje Polska Liga Esportowa, esport stał się kolejnym z pól dotarcia do młodszego i atrakcyjnego pokolenia pasjonatów i fanów, a co za tym idzie stanowi genialną platformę wizerunkową i komunikacyjną.

– 2021 r. to rozbudowa rozgrywek o nowe tytuły przy utrzymaniu najlepszych elementów rozgrywek i transmisji docenionych przez branżę i widzów. Planowane jest wprowadzenie I etapu systemu premiowania drużyn za wyniki oraz wspierania ich rozwoju poprzez szkolenia z zakresu marketingu, dzieleniem się know-how z branży mediowej i sportowej – podkreśla Paweł Kowalczyk. – W ramach planowanych działań w kolejnych latach Polska Liga Esportowa zamierza wspierać inicjatywy oddolne, tj. ligi amatorskie, promujące esport jako dyscyplinę sportową, ligi szkolne, regionalne czy biznesowe. Stopniowo będzie także wdrażany system szkolenia dla młodych adeptów esportu, trenerów czy scoutów – podsumowuje.

1 2

O autorze