loader

Instytucje finansowe coraz bardziej zorientowane na potrzeby klienta

Podczas światowej konferencji Sibos dla sektora finansowego, która odbyła się w Dubaju
w dniach 16-19 września, firma Microsoft Corp. poinformowała, że szereg największych instytucji finansowych na świecie modernizuje obecnie swoją działalność, wybierając rozwiązanie Microsoft Dynamics CRM jako platformę umożliwiającą przekształcenie przedsiębiorstw opartych na transakcjach w organizacje zorientowane na potrzeby klienta. Wśród banków korzystających z systemu CRM firmy Microsoft znajdują się takie instytucje jak brytyjski Metro Bank, węgierski MKB, Volkskreditbank of Austria oraz ABN AMRO Bank of the Netherlands.

Współcześnie instytucje finansowe działające w niezwykle konkurencyjnym otoczeniu rynkowym zdają sobie sprawę, że proaktywne utrzymanie klientów w dużej mierze przyczynia się do sukcesu firmy. Łatwiej jest bowiem zatrzymać dotychczasowych klientów niż pozyskać nowych. Obecnie konsumenci mają łatwiejszy dostęp do informacji, które umożliwiają im porównywanie oferowanych produktów i usług z propozycjami konkurencji, co pozwala im na zmianę usługodawcy praktycznie w każdym momencie. Dlatego tak istotne w budowaniu lojalności i zaufania klientów jest poznanie ich potrzeb i zapewnienie im obsługi na najwyższym poziomie.

– Rozwiązanie Microsoft Dynamics CRM na nowo definiuje sposób, w jaki firmy współpracują ze swoimi klientami, zapewniając im pozytywne doświadczenia podczas każdej interakcji – przyznaje Paweł Jakubik, dyrektor sektora usług finansowych w polskim oddziale Microsoft.
– Ważne jest również to, że aplikacja współpracuje z innymi produktami Microsoft, takimi jak Outlook, Word, Excel, SharePoint czy Yammer. Rozwiązanie umożliwia doradcom finansowym prowadzenie proaktywnych interakcji z klientami końcowymi i zapewnia pełny wgląd
w informacje na ich temat, a także pozwala na dostarczanie spersonalizowanej oferty, co
w pierwszej kolejności przekłada się na zwiększenie lojalności dotychczasowych klientów,
a następnie – efektywne pozyskiwanie nowych – dodaje.

1 2

O autorze