loader

GK PMPG w 2013: wyniki wyższe od prognoz. Pozytywna prognoza 2014.

Ponad 65 mln zł wyniosły skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Platforma Mediowa Point Group (GPW: POINTGROUP (PGM)) w 2013 r. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 36 mln 769 tys. zł, zysk netto: 6 mln 542 tys. zł, a EBITDA: 9 mln 301 tys. W ubiegłym tygodniu Zarząd spółki przedstawił prognozę wyników finansowych na rok 2014.
Wyniki osiągnięte przez GK PMPG w 2013 r. stanowią potwierdzenie, że przeprowadzona w Grupie restrukturyzacja i optymalizacja pozwoliła zbudować zdrowy fundament. Dzięki temu już w grudniu konserwatywna prognoza została skorygowana do wyższych wartości EBITDA i zysku przy nieznacznie niższych przychodach. Ostatecznie roczne wyniki finansowe Grupy są wyższe również od skorygowanej prognozy, a  na pozycjach EBIT i EBITDA odchylenie to przekracza 10 proc. Ta różnica wynika z faktu porządkowania struktury Grupy Kapitałowej – aktualizacja wartości posiadanych aktywów oraz sprzedaż jednostek nieprowadzących działalności gospodarczej spowodowały pozytywne zmiany w pozycjach rachunku wyników w stosunku do założeń prognozy.
Prognoza na rok 2014 jest oparta, podobnie jak ta prezentowana w 2013 r., na konserwatywnych założeniach, zgodnie z zasadą underpromise-overdeliver. Uwzględniając dynamikę rynku reklamowego i zmiany w jego strukturze, również w tym roku Grupa powinna mieć przychody na stabilnym poziomie 64 mln zł przy kilkunastoprocentowym wzroście rentowności liczonej rok do roku (wzrost EBITDA o 17 proc., licząc od korekty prognozy z końca roku 2013).
Zarząd PMPG podkreśla, że tak znacząca poprawa wyników Grupy w 2013 r. i optymistyczna prognoza 2014 r. to efekt wprowadzonej i utrzymywanej w spółkach dyscypliny budżetowej oraz dalszej optymalizacji kosztów. Obecnie realizowany jest ostatni etap restrukturyzacji związany ze zmianą siedziby spółek należących do grupy.
Celem Zarządu na rok 2014 jest doprowadzenie do tego, aby przychody były przewidywalne i stabilne, a Grupa rozwijała się w kierunku zgodnym z przyjętą strategią. Służyć temu mają nowe projekty organiczne, a także akwizycje. W przedmiocie tych ostatnich Zarząd prowadzi rozmowy z kilkoma podmiotami działającymi przede wszystkim w obszarze technologii i nowych mediów. W sferze naszego zainteresowania są wyłącznie podmioty o stabilnych podstawach i możliwościach rozwoju.
O autorze