loader

Święto miłośników whisky ponownie odbędzie się w Warszawie

 

Zatoka Smaku w żółtych barwach

 

Po raz kolejny nie mogło zabraknąć w Warszawie atrakcji kulinarnych. Tegoroczny koncept gastronomiczny z pewnością przypadnie do gustu wszystkim miłośnikom dobrego jedzenia, a wszystko za sprawą strategicznej współpracy z Gault&Millau Polska, wydawcą prestiżowego przewodnika po restauracjach i hotelach w całej Polsce. Na specjalnie wydzielonej powierzchni festiwalowej zwanej „Zatoką Smaku” odbywać się będą warsztaty kulinarne, pokazy live cookingu oraz food pairingu (popularnego ostatnio parowania potraw z whisky) z udziałem najlepszych szefów kuchni w kraju. Goście będą mogli spróbować m.in. serów i wędlin połączonych z odpowiednimi gatunkami whisky, a także słodyczy i  lodów przygotowanych na bazie tego złocistego trunku. Przewidziano również szereg konkursów z nagrodami.

 

Konkurs na najlepszą whisky festiwalową

 

W tym roku organizatorzy postanowili przyznać nagrodę dla najlepszej whisky festiwalowej. Każdy wystawca będzie mógł zgłosić do konkursu jedną whisky dostępną na stanowisku. Wyboru najlepszego trunku dokona jury konkursowe, złożone z krajowych i zagranicznych autorytetów w tej dziedzinie. Konkurs pod nazwą „Warsaw Whiskies Awards” to efekt szerszej współpracy z organizacją Paragraph Publishing, właścicielem konceptu Whisky Live oraz organizatorem odbywających się raz do roku w Londynie prestiżowych zawodów „World Whiskies Awards”.

 

Liczymy, że konkurs na stałe wpisze się w krajobraz festiwalowy, stanowiąc ważny element budowania rozpoznawalności  oraz przewagi konkurencyjnej zwycięskiej marki – twierdzi Jarosław Buss.

 

Przed dylematem, która whisky smakuje najlepiej staną również goście festiwalowi. Ranking publiczności wskaże trunek cieszący się największą popularnością wśród uczestników Whisky Live Warsaw. Zwycięzcy w obu kategoriach otrzymają pamiątkowe dyplomy, specjalnie zaprojektowane statuetki oraz możliwość posługiwania się przyznanym tytułem w działaniach promocyjnych.

 

Inne atrakcje

 

Dla tych, którzy poza wybornymi smakami i bogatym wachlarzem aromatów widzą w tym trunku również skuteczne narzędzie inwestycyjne, przygotowano wykład na temat inwestowania w whisky. Indeks Rare Whisky Apex 1000, będący najszerszym wskaźnikiem cen na rynku whisky, wzrósł aż o 140 proc. w ciągu ostatnich 5 lat. Na whisky można zarobić, trzeba tylko wiedzieć jak. Po raz kolejny pojawi się Stacja Dram z unikatowymi, wiekowymi, limitowanymi butelkami  oraz możliwością nabycia  ich próbek w małych, przygotowanych przez organizatora  buteleczkach. Z kolei Strefa Relaksu to przestrzeń dla tych, którzy po degustacjach zechcą zaczerpnąć oddechu i nabrać siły przed odwiedzeniem kolejnych stanowisk. O tym, że whisky dobrze smakuje nie tylko z lodem czy colą przekonamy się w specjalnych cocktail barach. Koktajle oferować będzie marka Bacardi oraz znana irlandzka destylarnia Teeling, która z myślą o chłodnych jesiennych wieczorach przygotowała gorący napój o piekielnej nazwie Teeling Damn Fine Hot Whiskey. Nie mogło również zabraknąć sesji Masterclass, zamkniętych spotkań prowadzonych przez przedstawicieli zagranicznych destylarni. Jedno z nich poprowadzi w tym roku Celine Tetu, globalny ambasador marki Compass Box. Poza główną przestrzenią festiwalową, dostępną wewnątrz hotelu, do dyspozycji gości pozostanie również taras o powierzchni 400 m2. To na nim pojawią się wystawcy oferujący szeroki wachlarz cygar. Część entuzjastów dobrej whisky to przecież również Cigar Aficionados, którzy z pewnością zechcą wymienić się wiedzą i doświadczeniami w zakresie tych produktów klasy premium. Jak co roku, przy wyjściu do hotelu na uczestników czekać będzie sklep festiwalowy, a w nim bogata oferta whisky dostępna w cenach niższych o VAT.

 

Więcej informacji o festiwalu znajduje się pod adresem www.whiskylivewarsaw.com .

1 2

O autorze