Bezpieczeństwo dzieci w internecie

Szczególnie ważną grupą docelową tego typu działań są dzieci, stąd obecność firmy w szkołach i rozmowy z dziećmi oraz młodzieżą na temat zagrożeń w internecie. W ubiegłych latach udało się skutecznie przeprowadzić programy: „321 Internet” – przeznaczony dla szkół podstawowych i „W sieci”, – stworzony z myślą o licealistach, które miały założenie nauczyć dzieci i młodzież pożądanych zachowań w internecie oraz uzmysłowić im zagrożenia płynące z ich nieodpowiedniego korzystania z komputera. Firma wraz z partnerami angażuje w swoje działania policję, nauczycieli, a także celebrytów – w materiałach edukacyjnych występują idole zarówno dzieci i młodzieży, jak i całego społeczeństwa – Krzysztof Hołowczyc, Ewa Farna czy Patrycja Kazadi.
„Stawiamy na edukację i jesteśmy przekonani, że to najlepsza droga dojścia do celu, jakim jest dla nas zwiększenie bezpieczeństwa dzieci w Internecie. Jednak młodzi ludzie mają niezwykle wysokie wymagania, jeżeli chodzi o edukację związaną z nowymi mediami. Wraz z Microsoft uznaliśmy, że atrakcyjna forma przekazu i ciekawe scenariusze z udziałem ich ulubieńców to najlepsza droga do sukcesu. Dzięki tego rodzaju działaniom łatwiej jest przyciągnąć uwagę młodych internautów i zainteresować kwestiami związanymi z bezpieczeństwem online. Dlatego wspólnie wypracowaliśmy przystępne materiały dla uczniów szkół podstawowych i liceów, dzięki którym udało nam się dotrzeć do dzieci do młodych ludzi ze szkół w całej Polsce.” – mówi Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje.