loader

AWT zwiększy dwukrotnie potencjał terminala Ostrava-Paskov

AWT, należący do
Grupy PKP CARGO drugi największy przewoźnik kolejowy w Czechach, powiększy
powierzchnię terminala w Paskowie pod Ostrawą o 40 tys. m kw. Zwiększy to
możliwości magazynowe tego obiektu o 2,4 tys. TEU (TEU – dwudziestostopowy
kontener). Po zakończeniu prac całkowitą powierzchnia bazy przeładunkowej
będzie wynosić 71 tys. m kw., a jej potencjał przeładunkowy podwoi się (do 4,8
tys TEU). Obiekt w Paskowie jest największym terminalem intermodalnym w
Czechach. Stanowi on ważny punkt przeładunkowy dla zagłębia przemysłu samochodowego
w Czechach, Słowacji i południowej Polsce. W tym momencie jego możliwości
są wykorzystywane w stu procentach.

 

AWT chce rozbudowywać siatkę połączeń
do terminala w Paskowie o kolejne porty, między innymi Gdańsk i Gdynię. Dzięki
współpracy z PKP CARGO, Ostrava-Paskov stanie się częścią trójkąta
logistycznego Bałtyk-Adriatyk-Morze Północne, w którym podostrawski terminal
będzie odgrywał rolę głównego węzła transportowego w tej części Europy
.

 

– Terminal w
Paskowie to perła w koronie AWT. Doskonale położony, profesjonalne zarządzany
i cieszący się zaufaniem klientów jest ważnym elementem planów rozwojowych
Grupy PKP CARGO. Już dziś obsługuje on ruch z portów niemieckich, słoweńskiego
Kopru, włoskiego Triestu czy z Turcji. Mamy ambitne plany włączenia go w
obsługę Nowego Jedwabnego Szlaku, polskich portów oraz jeszcze lepsze
wykorzystanie korytarza Bałtyk-Adriatyk – mówi Adam Purwin, Prezes Zarządu PKP
CARGO
.

 

Grupa
AWT transportem intermodalnym zajmuje się już od roku 2006. Wtedy na terenie
dawnej Kopalni Paskov zbudowano terminal kontenerowy Ostrava-Paskov. Obecnie to
największy terminal intermodalny w Czechach i ważne centrum przeładunkowe w tej
części Europy. Obsługuje on połączenia z największymi portami europejskimi:
Hamburgiem, Rotterdamem, Bremerhaven, Koprem, Triestem oraz czeskimi
terminalami w Pradze, Mielniku i Lovosicích. Korzystają z niego najwięksi
producenci z sektora samochodowego: Hyundai, KIA, Opel, Škoda i VW
.

 

W
ramach modernizacji tego obiektu, AWT zleciło wybudowanie dwóch nowych torów
(każdy o długości 350 metrów), parkingu dla 40 ciągników
siodłowych, podłączenia dla kontenerów chłodniczych oraz specjalnego miejsca
dla kontenerów z towarami niebezpiecznymi. Tak znaczące zwiększenie
powierzchni i zakresu świadczonych usług wymaga również wybudowania
nowoczesnego stanowiska zarządzania działalnością w postaci nowej dyspozytorni
.

 

– Przewozy kontenerowe to najbardziej perspektywiczna
część rynku, a jednocześnie gwarantująca dywersyfikację przychodów AWT i
poszerzanie bazy klientów. Obecnie intermodal stanowi blisko 10 proc. przewozów
AWT. Inwestycje w infrastrukturę przeładunkową, wykorzystanie współpracy z PKP
CARGO i ekspansja naszej oferty na rynki państw Europy Środkowej i Południowej
pozwolą na wzrost udziału tego segmentu w kolejnych latach – mówi Zbigniew
Klepacki, Dyrektor Generalny AWT
.

1 2

O autorze