Toyota Bank i Toyota Leasing Polska z dużym wzrostem sprzedaży

Toyota Bank oraz Toyota Leasing Polska zakończyły poprzedni rok ze znakomitym wynikiem – sfinansowały aż o 30% więcej aut Toyoty i Lexusa względem roku poprzedniego. Spośród ponad 22 tysięcy podpisanych umów, 2/3 z nich stanowiły kontrakty leasingowe. Spółka zapowiada jednocześnie wprowadzenie leasingu konsumenckiego, dalszy rozwój finansowania aut używanych oraz poszerzenie oferty dla przedsiębiorców z segmentu MŚP. Ponadto bank wdroży zupełnie nowy system bankowości internetowej.
– Cele biznesowe zostały przez nas nie tylko wypełnione, ale nawet przekroczone. Wcześniej nie przewidywaliśmy bowiem, że rynek motoryzacyjny w Polsce będzie aż tak dynamicznie się rozwijał osiągając w 2018 roku wzrost na poziomie 10,5 proc. w samochodach osobowych. W osiągnięciu dobrych wyników nie przeszkodziło nam nawet zamieszanie związane z wejściem w życie nowych procedur pomiaru emisji spalin WLTP. Finansowanie zakupów Toyoty i Lexusa wzrosło o 30 proc. w zestawieniu z poprzednim rokiem, co świadczy również o zwiększonym udziale finansowania w sprzedaży – mówi Bogdan Grzybowski, Prezes Toyota Bank Polska.
Toyota Bank i Toyota Leasing Polska podpisały 22 tysiące umów kredytowych i leasingowych, wobec 17 tysięcy w roku poprzednim. 2/3 z nich stanowiły kontrakty leasingowe, a 1/3 – umowy kredytowe. Wyniki całej branży pokazują, że klienci w Polsce coraz częściej wybierają leasing zamiast kredytu, model ten rozwijany jest również w ofercie dla konsumentów a przedstawiciele rynku, mocno rozwijają ten pierwszy model finansowania aut wśród klientów indywidualnych.
– Pracujemy nad wprowadzeniem bardzo dobrej oferty leasingu konsumenckiego. U nas będzie możliwe także wykupienie auta, choć nie będziemy naciskać by klient to robił. Moim zdaniem najtańszą formą użytkowania samochodu jest jego wymiana co trzy lata i spłacanie tylko tej części wartości rezydualnej, którą samochód w tym okresie traci. Niezależnie od formy finansowania lub zakupu to samochód traci na wartości tak samo. Dzięki konstrukcji opartej o prognozowaną wartość rynkową samochodu po 3 latach, Klient może użytkować nowy samochód płacąc za to nawet o 60% mniej niż w tradycyjnym finansowaniu – mówi Bogdan Grzybowski.
Najpopularniejszą formą finansowania auta w ostatnim okresie, okazał się debiutujący w ubiegłym roku program Toyota Fleet Management Solution (TFMS), czyli wynajem aut przeznaczony zarówno dla dużych firm, jak i dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. W pewnym okresie firma zawierała nawet 600 tego typu kontraktów miesięcznie. Jeśli chodzi o rynek samochodów kosztujących do 150 tysięcy złotych, wróciła popularność oferty opartej na malej wpłacie własnej (około 10 proc.) czyli produkty oparte o wartość rezydualną, niską ratę i możliwość wymiany samochodu po trzech latach na nowy. W przypadku droższych aut, takich jak choćby Lexus, wygląda to mniej więcej „pół na pół”. Klienci nadal korzystają z leasingu tradycyjnego, ale Lexus Fleet Management Solution, zyskuje na popularności.