WYNIKI FINANSOWE GRODNO SA ZA I-III KW. ROKU OBROTOWEGO 2014/2015

KOLEJNY KWARTAŁ REKORDOWYCH WYNIKÓW POWYŻEJ RYNKU,
PERSPEKTYWA DALSZYCH WZROSTÓW W IV KWARTALE
III kwartał to kolejny rekord sprzedaży w spółce i ponad 30% poprawa zysków. Wyniki finansowe potwierdzają, że mamy skuteczny pomysł na rozwój spółki i potrafimy prześcignąć branżę. Plany strategiczne realizujemy zgodnie z założeniami, kolejny rok obrotowy przyniesie dalsze wzrosty spółki – podkreślił Andrzej Jurczak, prezes Grodna.
REKORDOWE PRZYCHODY, DWUCYFROWE WZROSTY POWYŻEJ RYNKU
W III kwartale 2014/2015 roku spółka zanotowała 17% wzrost przychodów do poziomu 73,5 mln zł. Narastająco w okresie I-III kwartał br. przychody ze sprzedaży wyniosły 178,26 mln zł, tj. ponad 11% wzrost rdr. W IV kwartale 2014 roku rynek elektrotechniczny wzrósł o 11,8% rdr[1].
Wzrost przychodów w omawianym okresie jest pochodną sezonowego wzrostu dynamiki. W III kwartale spółka zakończyła również realizację projektu farmy fotowoltaicznej dla jednego z klientów. Obecnie udział fotowoltaiki w sprzedaży ogółem wynosi blisko 2%. Do końca roku 2015/2016 segment ten powinien odpowiadać za ok. 5% przychodów ze sprzedaży ogółem.
Zgodnie z założeniami strategicznymi, w celu poszerzania zakresu oferowanych produktów i usług Spółka nawiązała współpracę z firmą Johnson Controls – światowym producentem urządzeń pod marką YORK z branży HVAC (ang. Heating, Ventilation, Air Conditioning) tj. inżynierii sanitarnej obejmującej ogrzewanie, wentylację i klimatyzację. Grodno jest jedyną firmą w branży elektrotechnicznej mającą w swojej ofercie renomowane produkty marki YORK. Do końca roku obrotowego 2015/2016 segment HVAC powinien generować ok. 5% sprzedaży w skali roku.
ZYSKI PRZYŚPIESZAJĄ
Zysk z działalności operacyjnej w III kwartale 2014/2015 roku wyniósł 4,3 mln zł, tj. 36% wzrostu rdr, przy marży EBIT na poziomie 5,86%. Narastająco spółka osiągnęła 6,2 mln zł zysku EBIT, tj. 23,7% wzrostu rdr, marża EBIT wyniosła 3,5%. Zysk netto w III kwartale br. wyniósł 3,3 mln zł, zaś narastająco wyniósł 4,3 mln zł, tj. 34,4% wzrostu rdr. W III kwartale br. koszty operacyjne wzrosły o 17% rdr do poziomu 69,3 mln zł, co jest pochodną realizacji strategii rozbudowy sieci sprzedaży na terenie Polski. Narastająco spółka zanotowała 11% wzrost kosztów rdr do poziomu 172,3 mln zł.