loader

Prawa pasażera w UE w dobie pandemii

Lot odwołany z powodu Covid-19? Nie chcesz lub nie możesz podróżować? Parlament Europejski przypomina o najważniejszych prawach pasażera w UE w czasach pandemii.

Wszystkie kraje UE wprowadziły środki mające zapobiec rozprzestrzenianiu się koronawirusa, takie jak ograniczenie podróżowania czy kwarantanna, które mają duży wpływ na sektor transportu. W tej nowej sytuacji warto się upewnić, czy znamy swoje prawa jako pasażera.

18 marca, Komisja Europejska przedstawiła szczegółowe wytyczne, aby zagwarantować spójne stosowanie praw pasażera w UE i ochronę pasażerów we wszystkich krajach członkowskich.

Odwołano lot – co teraz?

Linie lotnicze odwołujące lot mają obowiązek – we wszystkich przypadkach – zaoferować pasażerom trzy możliwości:

– Zwrot pieniędzy

– Podróż zmienioną trasą w najwcześniejszym możliwym terminie

– Podróż zmienioną trasą w późniejszym terminie wybranym przez pasażera

Jeśli pasażer wybierze opcję podróży zmienioną trasą w najwcześniejszym możliwym terminie, powinien wziąć pod uwagę, że mogą wystąpić znaczne opóźnienia, z powodu ograniczeń liczby lotów wprowadzonych przez kraje w ramach walki z rozprzestrzenianiem się koronawirusa.

Czy w przypadku odwołania lotu pasażer prawo do zakwaterowania w hotelu i posiłków?

Przewoźnicy lotniczy mają obowiązek – bez wyjątku – zapewnić bezpłatne posiłki, napoje i zakwaterowanie w hotelu pasażerom, których lot został odwołany i którzy wybrali opcję podróży zmienioną trasą w najwcześniejszym możliwym terminie.

Czy pasażer ma prawo do odszkodowania?

1 2

O autorze