loader

Razem w słusznej sprawie: Wtórpol wspiera Dotykam=Wygrywam – finał 10. edycji akcji

4 lutego przypada Światowy Dzień Walki z Rakiem. Święto zostało ustanowione w 2000 roku podczas Światowego Szczytu Walki z Rakiem w Paryżu. To idealna okazja, by przypomnieć sobie o wadze działań profilaktycznych i zwrócić uwagę na problemy dotykające osoby z chorobami onkologicznymi.

 

Firma Wtórpol, która od 30 lat wprowadza niepotrzebną odzież do drugiego obiegu, zaangażowała się w szczytną akcję Dotykam=Wygrywam. Projekt ten wspiera walkę z rakiem piersi. Już od ponad 10 lat organizuje go marka Panache we współpracy z międzynarodową ekspertką brafittingu Izabelą Sakutovą. Celem akcji jest promocja zdrowia piersi poprzez regularne ich samobadanie i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Jubileuszowa, dziesiąta edycja akcji zakończyła się ogromnym sukcesem – zebranych zostało 24 895 biustonoszy! W sumie podczas 10 lat trwania kampanii Dotykam=Wygrywam zebrano ponad 8,5 tony biustonoszy.

 

Wsparcie Wtórpolu

Do dziesiątej, jubileuszowej edycji Wtórpol został zaproszony jako partner główny. Firma włączyła się w reCYCling, zbierając używane biustonosze. Dzięki temu zebrana bielizna otrzymała szansę na nowe, drugie życie. Aby nadawała się do ponownego wykorzystania, musiała jednak spełniać kilka wymogów: nie mogła mieć odciętych ramiączek, zapięć lub innych elementów.

 

Co stało się z zebranymi biustonoszami? Te w najlepszym stanie trafiły do sklepów z odzieżą używaną TekStylowo. Biustonosze w gorszej kondycji również znalazły swoje zastosowanie w innym miejscu. Zostały przerobione na paliwo alternatywne, które stanowi bardziej ekologiczny zamiennik paliw tradycyjnych. Środki uzyskane z recyklingu wspomogły działania charytatywne stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny, a także fundacji Wsparcie na Starcie.

 

Podsumowanie akcji

Akcja spotkała się z dużym zainteresowaniem – udało się zebrać 24 895 biustonoszy! W akcję mógł włączyć się każdy. W mediach społecznościowych mówiły o niej nie tylko znane aktorki, ale i piosenkarki, dziennikarki, modelki oraz influencerki.

 

Wtórpol od lat na wiele sposobów wspiera inicjatywy społeczne, a cel akcji Dotykam=Wygrywam jest naszej firmie szczególnie bliski. Dzięki takim projektom możemy nie tylko edukować na temat ruchu zero waste, ale też zachęcać do wyrabiania prozdrowotnych nawyków – mówi Mateusz Bolechowski, rzecznik prasowy Wtórpolu.

 

Profilaktyka jako podstawa

Temat zachorowań na raka piersi jest bardzo istotny. Decydujące jest tu wykrycie choroby w jej wczesnym stadium, gdyż zwiększa to szanse na szybsze wyleczenie. Początkowo choroba przebiega bezobjawowo, można ją wykryć poprzez samobadanie, dlatego też istotne jest wyrobienie tego nawyku i edukowanie innych w tym zakresie. Warto się badać!

author avatar
Paulina
Come Creations Group
O autorze