loader

Dzień Singla generuje coraz większe zyski

Admiad - dodatkowa korzyść kategorii.

Przypadający na 11 listopada Dzień Singla nieprzypadkowo został okrzyknięty Światowym Dniem Zakupów. Z roku na rok angażuje on coraz więcej osób, a tendencja jest zauważalna zarówno w Polsce, jak i na świecie. W ubiegłym roku, pomiędzy 11 a 13 listopada 7-krotnie wzrosła liczba zamówień dokonywanych przez Polaków na chińskich platformach zakupowych. Zgodnie z danymi przeanalizowanymi przez Admitad, w istotny sposób przyczynili się do tego  internetowi twórcy.

Listopad i związany z nim sezon wyprzedaży to okres, w którym szeroko rozumiani twórcy treści – influencerzy, blogerzy, grupy w mediach społecznościowych czy serwisy tematyczne – pomnażają swoje przychody. Przewagę na tym polu daje im możliwość łączenia kilku strategii sprzedażowych. Poza bezpośrednimi kontaktami z markami mają oni szansę na sprzedaż własnych produktów, podejmowanie współpracy partnerskich z markami czy prezentację produktów w zamian za nagrody od platform i serwisów zakupowych.

Według danych przeanalizowanych przez Admitad, twórcy treści uczestniczący w promocjach z okazji Dnia Singla na całym świecie, zwiększyli swoje zarobki płynące ze współpracy partnerskiej o 89%. Pomimo, że w Polsce ten dzień dopiero zyskuje na popularności, udało się zwiększyć przyrost ze sprzedaży wśród lokalnych partnerów aż o 33% w ciągu tygodnia, w porównaniu do regularnych okresów wyprzedaży. O 44% wzrosła również liczba zamówień generowanych dla polskich marek przez partnerów sprzedażowych. Ich działalność w sieci przyciąga wielu odbiorców, którzy chętniej korzystają z polecanych produktów i usług, generując tym samym wzrost wyników sprzedażowych.

Statystyki dostarczone przez partnerów Admitad wskazują, że na Dniu Singla najlepiej zarobiły blogi i strony tematyczne. Przypadło im w udziale około 17% ogólnego dochodu. Drugie miejsce w rankingu zajęli influencerzy i właściciele grup tematycznych na Facebooku – 12,5%. Krok za nimi były kanały tematyczne i grupy funkcjonujące na komunikatorach – 12,2% oraz youtuberzy – 10,9%.

Prognozujemy, że w tym roku te proporcje nie ulegną znaczącej zmianie. Warto mieć jednak na uwadze, że stale rośnie pozycja konkurencyjna influencerów oraz komunikatorów. Spodziewamy się, że w ciągu kilku kolejnych lat widocznie wzrośnie ich udział we wspólnych zyskach partnerów – wskazuje Mateusz Łukianiuk, Country Manager Poland w Admitad.

 Co opłaca się sprzedawać

Zgodnie z danymi przeanalizowanymi przez firmę, najbardziej dochodowymi kategoriami towarów i usług dla influencerów oraz twórców treści podczas Dnia Singla okazały się kolejno: usługi mobilne i IT, moda, elektronika, edukacja online i usługi finansowe.

Analizując wyniki zeszłorocznej sprzedaży należy uwzględnić wpływ, jaki miała na nią pandemia COVID-19. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że branża elektroniczna, modowa i kosmetyczna, które w przeszłości tradycyjnie prowadziły w rankingach sprzedaży i zarobków twórców, ponownie znacząco wyprzedzą w tym roku branżę usług online. Powinni oni wziąć pod uwagę tę zmianę priorytetów i potrzeb swoich odbiorców, aby odpowiednio zaplanować kolejne działania i zmaksymalizować zyski – dodaje Mateusz Łukianiuk.

Polscy partnerzy sprzedażowi powinni skupić uwagę na próbie zaspokojenia kluczowych potrzeb swoich odbiorców. W ubiegłym roku w trakcie Dnia Singla w naszym kraju najlepiej sprzedawały się produkty pochodzące z chińskich platform sprzedażowych oraz gry online. Te dwie kategorie najprawdopodobniej nadal będą się cieszyły się dużym zainteresowaniem także w tym roku. Jednocześnie, w obliczu widma kryzysu energetycznego, o którym dyskutuje się od kilku miesięcy w mediach, w nadchodzących tygodniach na szczycie listy potrzeb zakupowych mogą znaleźć się także artykuły gospodarstwa domowego, w tym systemy grzewcze oraz ocieplana odzież.

author avatar
Schultz
Rita Schultz, redaktor, wykładowca akademicki z ponad 20 letnim stażem, szkoleniowiec, prelegent.
O autorze