Polscy inwestorzy doceniają ideę RESPECT Index

Podobnie jak w ubiegłym roku nacisk ze strony klientów i akcjonariuszy został wskazany jako najbardziej skuteczny czynnik, który mógłby skłonić inwestorów do zwracania większej uwagi na etyczne inwestowanie. W skali ocen od 0 („nie ma żadnego wpływu”) do 4 („ma decydujący wpływ”) odpowiedź ta uzyskała średnią 2,68. „Co ciekawe, w porównaniu z ubiegłym rokiem zmalała rola czynnika legislacyjnego, który uzyskał notę jedynie 1,79. To pokazuje, że w walce o odpowiedzialny biznes bardziej niż jakiekolwiek narzucanie norm prawnych ze strony instytucji państwowych istotniejsza i skuteczniejsza jest edukacja i propagowanie idei odpowiedzialnego biznesu” – mówi Jacek Kuchenbeker, Starszy Menedżer w Dziale Zarządzania Ryzykiem Deloitte, lider zespołu świadczącego usługi CR. Inwestorzy doceniają także rolę corocznych raportów, w których spółki dzielą się informacjami dotyczącymi dokonań w sferze odpowiedzialnego biznesu.