loader

Klabater uzyskał blisko 6 mln zł przychodu ze sprzedaży gier w 2019 roku

Blisko 6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wypracował w 2019 roku Klabater, notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo. Spółka znacząco poprawiła wszystkie wskaźniki finansowe. Zysk operacyjny netto w minionym roku wyniósł blisko 1,2 mln zł wobec straty w roku 2018. Debiutanckie produkcje studia – gra Crossroads Inn oraz przepustka sezonowa, w okresie od października 2019 do lutego 2020, sprzedały się w liczbie 63 300 sztuk. Klabater koncentruje się aktualnie na produkcji gier z gatunku narrative rpg tycoons, nadchodzących kluczowych premierach wydawniczych oraz rozwijaniu kompetencji technologicznych.

– 2019 rok był dla nas wyjątkowym czasem. Dołączyliśmy do grona spółek publicznych notowanych na rynku NewConnect, osiągnęliśmy wszystkie kluczowe kamienie milowe strategii, którą przedstawiliśmy podczas pre-IPO spółki, wydaliśmy wiele wspaniałych i docenionych przez graczy produkcji, a co najważniejsze wyprodukowaliśmy i wydaliśmy z sukcesem naszą pierwszą autorską grę – Crossroads Inn – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA.

– Przychody netto ze sprzedaży wyniosły blisko 6 mln zł, z czego ponad 60 proc. pochodzi z działalności wydawniczej, nieco ponad 3 proc. z działalności portingowej, a ponad 36 proc. ze sprzedaży własnych produkcji. W minionym roku wypracowaliśmy także 1,2 mln zł zysku operacyjnego i blisko 1 mln zł zysku netto, wobec starty w 2018 roku – dodaje Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA.

W 2019 roku najważniejszym projektem studia i zarazem jego debiutancką produkcją był symulator zarządzania karczmą, stworzony we własnym autorskim uniwersum fantasy – Crossroads Inn. Już w pierwszym tygodniu po premierze, która miała miejsce w październiku ubiegłego roku, przychody ze sprzedaży gry i dostępnej do niej przepustki sezonowej przewyższyły koszty poniesione przez Spółkę na stworzenie produkcji. Aktualna wishlista użytkowników zainteresowanych zakupem gry w serwisie Steam stale rośnie i przekroczyła już 125 tys. osób. Co miesiąc w grze przebywa średnio ok. 380 osób. – Sukces Crossroads Inn utwierdził nas w przekonaniu, że produkcyjnie warto było skoncentrować się na gatunku narrative rpg tycoons –  mówi Michał Gembicki. – Znalezienie dla siebie niszy na globalnym rynku gie  jest kluczowe z perspektywy każdego wschodzącego studia, cieszę się, że już pierwsza nasza produkcja trafiła w ręce tak wielu graczy z całego świata – dodaje.

Zgodnie z zapowiedziami, w 2020 roku Klabater będzie rozwijał swój debiutancki projekt i poszerzał rynek jego potencjalnych odbiorców. W styczniu do sprzedaży trafił pierwszy z kilku zapowiadanych na ten rok dodatków (DLC). Do gry wprowadzono także francuską oraz hiszpańską wersję językową. Wkrótce zostaną dodane także kolejne tłumaczenia, a już w kwietniu ukaże się nowy płatny dodatek. – Traktujemy naszą grę jak maraton, a nie jak sprint, w grach typu narrative rpg tycoons liczy się wytrwałość, responsywność i dbałość o stałe dostarczanie społeczności graczy nowych wyzwań i nowych treści – mówi Robert Oglodziński, szef studia Klabater.

Drugim najważniejszym projektem studia w tym roku będzie Heiborne Definitive Edition, gra do której spółka nabyła prawa od studia JetCatGames. Pełna wersja tytułu na PC jest dostępna w sprzedaży od października 2017 roku. Pierwotnie Klabater pracował z JetCatGames jako wydawca, natomiast w toku wydarzeń nabył prawa do marki oraz kod gry w styczniu br.

Heliborne łączy w sobie elementy znane z gier massive mutiplayer battle arena (MOBA), symulatorów oraz sieciowych strzelanek takich jak World of Tanks, czy War Thunder. Do tej pory tytuł sprzedał się w nakładzie ponad 180 tys. kopii (gra podstawowa oraz dodatków do tytułu). – W 2017 roku podjęliśmy się wydania Heliborne, realistycznej gry helikopterowej, która wymaga od gracza zręczności, ale też dobrego rozeznania w prowadzeniu działań bojowych na nowoczesnym teatrze wojny. Już wtedy dostrzegliśmy w tej propozycji ogromny potencjał. Dzisiaj kontrolując w pełni produkcję gry mamy konkretny plan na rozwój tej marki. Zakłada on w pierwszej kolejności pracę nad ulepszoną i poprawioną wersję gry, ale również rozpoczęcie prac nad jej kolejną wersją i przeniesienie tytułu na konsole obecnej i przyszłej generacji – informuje Łukasz Mach, dyrektor marketingu spółki Klabater. – Warto również wspomnieć, że w Heliborne można zasiąść za sterami realistycznie odtworzonych licencjonowanych helikopterów producentów takich jak Bell i Sikorsky – dodaje.

Obecnie wishlista gry ma ponad 130 tys. użytkowników.

author avatar
InnerValue

1 2

O autorze