loader

Kampania #mniejplastiku wyróżniona w konkursie Instytucja Roku

Logo #mniejplastiku na niebieskim tle.

Kampania edukacyjna #mniejplastiku zdobyła wyróżnienie w konkursie Instytucja Roku, jako jedna z najlepszych inicjatyw społecznych zrealizowanych przez instytucje finansowe w 2020 r. Kampanię prowadzą wspólnie: bank Credit Agricole i spółka leasingowa EFL.

 

Kampania #mniejplastiku, to pierwszy w Polsce projekt edukacyjny, którego celem jest walka z odpadami tworzyw sztucznych zanieczyszczających środowisko, szczególnie środowisko wodne. Bank Credit Agricole i EFL, we współpracy z ekologiem i podróżnikiem Dominikiem Dobrowolskim, podejmują różnorodne inicjatywy na rzecz upowszechniania wiedzy o szkodliwości plastikowych odpadów dla środowiska i o sposobach na ograniczanie ilości powstających odpadów. A jednocześnie popularyzują rozwiązania służące wykorzystywaniu cennych odpadów z tworzyw w procesie recyklingu.

 

W 2020 r. w ramach kampanii zrealizowana została m.in. akcja Bałtycka Odyseja, czyli wielkie sprzątanie plaż wzdłuż całego polskiego wybrzeża. W ciągu 10 miesięcy wolontariusze z całej Polski  przemaszerowali ponad 550 km, od Świnoujścia do Krynicy Morskiej i zebrali ponad 1,5 tony plastikowych opadów. Akcji towarzyszyła plenerowa wystawa zdjęć najciekawszych śmieci znalezionych na plaży, a także edukacyjne webinary i spotkania w lokalnych szkołach oraz cykl podcastów pod tytułem #mniejplastiku. W 2021 r. realizowana jest siostrzana akcja #GórskaOdyseja, której patronują Lasy Państwowe oraz stowarzyszenie Program Czysta Polska.

 

– Warto pamiętać, że 80 proc. odpadów znajdowanych w wodzie pochodzi z lądu. Zatem zmiany musimy zacząć od siebie samych. To nie wymaga wielkiego wysiłku. Wystarczy wdrożyć w swoje codzienne zwyczaje kilka prostych zasad, które pomagają ograniczać wytwarzanie zbędnych odpadów – radzi Dominik Dobrowolski.

 

Aby żyć w stylu non-plastik wystarczy kupować tylko to, czego naprawdę potrzebujemy i rezygnować ze zbędnych opakowań. Zamiast jednorazówek lepiej używać przedmiotów wielokrotnego użytku i naprawiać je, gdy się zepsują. Warto przykładać się także do porządnego segregowania śmieci – dzięki temu można odzyskiwać i ponownie przetwarzać wiele przydatnych surowców.

 

– Nadmiar plastikowych śmieci jest dziś jedną z głównych przyczyn degradacji środowiska naturalnego na Ziemi. Co minutę do mórz i oceanów na całym świecie trafia ponad 20 ton plastikowych odpadów. Jeśli nie podejmiemy realnych kroków zmierzających do ograniczenia ilości odpadów, do 2050 roku w morzach i oceanach będzie więcej plastiku niż ryb – ostrzega Przemysław Przybylski, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej Credit Agricole. – Zachęcam do zaglądania na naszą stronę mniejplastiku.pl i dołączania do naszych akcji. Działając wspólnie możemy osiągnąć wielkie efekty – dodaje.

 

Łącznie do konkursu Instytucja Roku zgłoszonych zostało 37 projektów realizowanych przez 17 banków. Wyróżnienia otrzymało 9 projektów. Kampania #mniejplastiku jest jedynym wyróżnionym projektem realizowanym na rzecz ochrony środowiska.

author avatar
Credit Agricole Bank Polska S.A.
Credit Agricole Bank Polska jest bankiem uniwersalnym, który od blisko 20 lat funkcjonuje na polskim rynku i jest jednym z najczęściej polecanych banków w Polsce. Działa w obszarze bankowości detalicznej, korporacyjnej, rolniczej, małych i średnich przedsiębiorstw oraz w obszarze consumer finance. Jest częścią Grupy Crédit Agricole, która znajduje się wśród 10 największych banków na świecie pod względem wartości aktywów, działa w 47 krajach na świecie i obsługuje ponad 51 milionów klientów.
O autorze