loader

EY: 88% polskich firm wybiera hybrydowy model pracy

Wykres pierścieniowy przedstawiający procent dni, przez które pracownicy są w pracy w biurze, z podziałem na 1 dzień, 2 dni i 3 lub więcej dni.

W ostatnich latach praca zdalna stała się nieodłącznym elementem funkcjonowania wielu firm w Polsce. Wyniki badania EY – „Praca zdalna po polsku” – pokazują, że aż 88% tych przedsiębiorstw postawiło na model hybrydowy, łączący elementy pracy zdalnej i stacjonarnej.

„Dla większości organizacji stał się nim model hybrydowy. Z jednej strony zapewnia on komfort pracownikom, z których wielu nie wyobraża sobie już pełnego tygodnia w biurze, z drugiej zaś umożliwia utrzymanie odpowiedniego poziomu bezpośredniej interakcji pomiędzy członkami zespołów” – mówi Witold Widurek, Partner w zespole People Advisory Services, EY Polska.

Wprowadzenie przepisów Kodeksu pracy regulujących pracę zdalną przyniosło liczne zmiany proceduralne. Badanie wykazało, że aż 89% ankietowanych firm przygotowało odpowiednie modyfikacje w postaci regulaminu pracy zdalnej.

„Firmy w Polsce bardzo dbają o zachowanie zgodności z wszelkimi podstawowymi procedurami. Muszą jednak pamiętać o weryfikacji poprawności obliczenia ryczałtu i profesjonalną waloryzację jego wysokości” – podkreśla Marta Larwa, Manager w zespole People Advisory Services, EY Polska.

Wprowadzone zmiany w Kodeksie pracy nakładają na pracodawców obowiązek pokrywania wydatków związanych z pracą zdalną, co może odbywać się w formie ekwiwalentu lub ryczałtu. Aż 84% firm zdecydowało się na wypłatę ryczałtu, który w 88% przypadków wynosi pomiędzy 50 a 100 złotych.

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na próbie ponad 300 przedstawicieli średnich i dużych przedsiębiorstw w Polsce, z czego 70% stanowili pracownicy firm zatrudniających ponad 250 osób.

awatar autora
Capital24.tv
Capital24.tv - Nakręcamy biznes! Capital24.tv to pierwsza w Polsce internetowa telewizja biznesowa, która dostarcza wartościowe informacje, analizy oraz ekspertyzy związane z rynkiem gospodarczym i finansowym. Serwis został stworzony przez zespół doświadczonych dziennikarzy i ekspertów, którzy prezentują treści w przystępnej i atrakcyjnej formie. Platforma umożliwia firmom założenie bezpłatnych profili, na których mogą publikować wiadomości, zdjęcia, podcasty oraz wideo, a także zintegrować je z kontem na YouTube. Dzięki licencji Creative Commons, treści zamieszczone na Capital24.tv są dostępne dla dziennikarzy i blogerów do bezpłatnego pobierania i udostępniania, co sprzyja szerzeniu wiedzy na temat polskiego biznesu i rynku kapitałowego.
O autorze