loader

ECC Net: sieć dla konsumenta

Możliwość zakupów w całej Europie to już codzienność. A skoro zakupy, to i reklamacje… Najczęściej kłopoty sprawiają linie lotnicze i zakupy przez Internet. Czy ktoś pomaga konsumentom w starciach z firmami z zagranicy?

 

 


Konsument na miarę Europy – pod takim hasłem odbyło się w Warszawie spotkanie z okazji V rocznicy Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich w Polsce (ECC NET). W trakcie dyskusji poruszono wiele kwestii związanych z życiem konsumentów we wspólnej Europie.

W ostatnich latach łatwiej konsumentom dokonywać transakcji poza granicami własnego kraju. – W 2006 r. 17 % Polaków zawarło jakąś transakcję transgraniczną, w roku 2009 już 23 % – mówił w trakcie debaty Jarosław Królwiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

ECC Net – Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich obejmuje całą Unię Europejską, Norwegię i Islandię. Powołane zostało przede wszystkim po to, aby doradzać obywatelom w sprawach ich praw konsumenckich.

– Istotne w tej debacie było to, że mogliśmy przedstawić całą kuchnię naszej działalności i problemy konsumenckie, z którymi się zmagamy – stwierdza Piotr Stańczak, dyrektor ECK Polska.

– Przede wszystkim służymy informacją, w jaki sposób złożyć reklamację, na jakie przepisy się powołać, jakich mechanizmów użyć, żeby przekonać sprzedawcę, aby spełnił naszą prośbę – mówi Elżbieta Seredyńska, prawnik Europejskiego Centrum Konsumenckiego. – Natomiast w sytuacji, gdy brak odpowiedzi lub jest negatywna, pomagamy konsumentowi na etapie kontaktów z przedsiębiorcą w przekonaniu go do racji klienta.

1 2

Dekoracyjna ikona taśmy filmowej Zobacz wideo
O autorze