Sztuczna inteligencja: Przyszłość marketingu czy powód do obaw?
Nowe badanie przeprowadzone przez Salesforce pokazuje, że generatywna sztuczna inteligencja (AI) ma potencjał do zmiany roli marketerów w miejscu pracy. Jednak pomimo optymizmu, wielu z nich wyraża obawy dotyczące dokładności i bezpieczeństwa tej technologii.
Badanie, które objęło ponad 1000 pracowników działów marketingu, pokazało, że 51% z nich już korzysta z generatywnej AI, a kolejne 22% planuje to zrobić w najbliższym czasie. To oznacza, że prawie trzy czwarte marketerów widzi potencjał w tej technologii.
Jednak pomimo entuzjazmu, ponad jedna trzecia ankietowanych (39%) wyraziła obawy dotyczące bezpieczeństwa korzystania z generatywnej AI. Zgłosili oni obawy co do jej dokładności i potrzeby ludzkiego nadzoru, a także konieczności odpowiednich szkoleń i bazowania na zaufanych danych.
Generatywna AI a rola marketerów
Marketerzy korzystający z generatywnej AI wykorzystują ją obecnie do takich zadań jak tworzenie treści (76%) i pisanie tekstów (76%). Jednak wielu z nich widzi na horyzoncie gruntowne zmiany w swojej pracy. Aż 53% twierdzi, że generatywna AI „zmienia zasady gry”, przekształcając sposób analizowania danych, personalizowania treści komunikatów, tworzenia kampanii marketingowych oraz budowania i optymalizacji strategii SEO.
Dzięki generatywnej AI marketerzy oczekują również oszczędności czasu i możliwości skupienia się na bardziej strategicznej pracy. W rzeczywistości szacują, że generatywna AI pozwoli im zaoszczędzić ponad pięć godzin tygodniowo – równowartość ponad miesiąca rocznie.