loader

PremiumBrand – (d)ocenić reputację

Reputacja to dobra opinia, renoma, sława, imię… Od 5 lat w Polsce opracowywany jest ranking PremiumBrand, w którym na podstawie badań konsumenckich określa się reputację znanych marek i firm.

 


– W ramach rankingu PremiumBrand jako jedyni w Polsce badamy reputację, a badamy dlatego, że jest to pojęcie, które zyskuje na znaczeniu i jest kluczem w budowaniu strategii marki – mówi Monika Osinkowska, menadżer w firmie MMT Management organizującej ranking.

Na reputację marki wpływają doświadczenia z użytkowania produktu, następnie to, czy jesteśmy zdolni go komuś polecić, jak również zaangażowanie społeczne firmy, obecność w mediach i relacje z pracownikami. Badania dla marek prowadzone są wśród konsumentów, reputacja firm badana jest na grupie managerów największych polskich przedsiębiorstw.

Co wynika z tych badań?

– Przede wszystkim to, że wszystkie zgłoszone do konkursu marki mają bardzo wysoki poziom badanych cech. – stwierdza Kuba Antoszewski z instytutu badań rynku i opinii Millward Brown SMG/KRC. – Wyłonienie najlepszych jest rzeczywiście bardzo trudne i certyfikat uzyskiwany przez te marki jest dowodem na to, że mają naprawdę wysoka reputację. Nie jest to wyciąganie średniej. Każda marka musi przejść bardzo gęste sito selekcji i dopiero wtedy być określona jako Marka Wysokiej Reputacji

„Marki Wysokiej Reputacji” wybierane są co roku, a reputacja marek oceniana jest z uwzględnieniem referencji, atmosfery medialnej, firmy jako pracodawcy oraz społecznego zaangażowania.

A reputacja marki jest bardzo ważna, przede wszystkim dla niej samej. Przyznają to firmy, które w 2010 r. w piątym PremiumBrand nagrody otrzymały.

– Tak naprawdę reputacja to jest wynik pracy wszystkich pracowników danej firmy, mojej na pewno! Pracujemy na to każdego dnia, dlatego że pracujemy dla klienta. Naszymi usługami łączymy ludzi – stwierdza Agnieszka Kłoda-Dębska z Poczty Polskiej S.A.:

author avatar
Capital24.tv
Capital24.tv - Nakręcamy biznes! Capital24.tv to pierwsza w Polsce internetowa telewizja biznesowa, która dostarcza wartościowe informacje, analizy oraz ekspertyzy związane z rynkiem gospodarczym i finansowym. Serwis został stworzony przez zespół doświadczonych dziennikarzy i ekspertów, którzy prezentują treści w przystępnej i atrakcyjnej formie. Platforma umożliwia firmom założenie bezpłatnych profili, na których mogą publikować wiadomości, zdjęcia, podcasty oraz wideo, a także zintegrować je z kontem na YouTube. Dzięki licencji Creative Commons, treści zamieszczone na Capital24.tv są dostępne dla dziennikarzy i blogerów do bezpłatnego pobierania i udostępniania, co sprzyja szerzeniu wiedzy na temat polskiego biznesu i rynku kapitałowego.

1 2

Dekoracyjna ikona taśmy filmowej Zobacz wideo
O autorze