loader

Majówka w plenerze. Polacy wybierają aktywność na łonie natury

W związku z nadchodzącą majówką, Provident przeprowadził badanie, które pokazuje plany Polaków na ten długi weekend. Jak z niego wynika, preferencje skupiają się na spędzaniu czasu na łonie natury, spacerach oraz grillowaniu.

„Majówka to spore wyzwanie dla naszego budżetu – średnio planujemy przeznaczyć na nią 847 zł. Niemal co piąty Polak zamierza przedłużyć sobie długi weekend, biorąc urlop 2 maja, a 8 proc. zaplanowało wolne także na 5 lub 6 maja”, mówi Karolina Łuczak, Rzeczniczka Provident Polska.

W badaniu zauważono duże zróżnicowanie w odpowiedziach dotyczących planów na ten czas. Większość Polaków (72,7%) sfinansuje majówkę z bieżących dochodów, a niemal 1/3 sięgnie do oszczędności. Zaledwie 13 proc. badanych planuje wypoczynek w Polsce, a tylko 4,1 proc. wybierze zagraniczne podróże.

Karolina Łuczak podkreśla, że „Wielu Polaków, bo ponad 28 proc., nie ma jeszcze sprecyzowanych planów i nie wie, co będzie robić w majowy weekend”.

Najpopularniejsze majówkowe aktywności to spacery, grillowanie i spotkania z rodziną i znajomymi. Dwóch na trzech Polaków zadeklarowało, że chce spędzić czas na świeżym powietrzu, co jest szczególnie ważne dla młodszych respondentów.

author avatar
Capital24.tv
Capital24.tv - Nakręcamy biznes! Capital24.tv to pierwsza w Polsce internetowa telewizja biznesowa, która dostarcza wartościowe informacje, analizy oraz ekspertyzy związane z rynkiem gospodarczym i finansowym. Serwis został stworzony przez zespół doświadczonych dziennikarzy i ekspertów, którzy prezentują treści w przystępnej i atrakcyjnej formie. Platforma umożliwia firmom założenie bezpłatnych profili, na których mogą publikować wiadomości, zdjęcia, podcasty oraz wideo, a także zintegrować je z kontem na YouTube. Dzięki licencji Creative Commons, treści zamieszczone na Capital24.tv są dostępne dla dziennikarzy i blogerów do bezpłatnego pobierania i udostępniania, co sprzyja szerzeniu wiedzy na temat polskiego biznesu i rynku kapitałowego.
O autorze