loader

Heineken i Żywiec królują w Trójmieście

Przebywając w Trójmieście można mieć wrażenie, że Heineken i Żywiec zmonopolizowały rynek. A to wszystko przez nietypowy zabieg marketingowy. Dwa największe wydarzenia sportowe i kulturalne, który odbywają się w tym samym czasie, sponsoruje Grupa Żywiec.

 

O tym dlaczego Heineken sponsoruje jeden z największych festiwali w Europie (Heineken Open’er Festiwal) oraz Zlot Żaglowców w Gdynii opowiada Chris Barrow, prezez Grupy Żywiec SA.

 

O festiwalu:

 

Heineken Open`er Festival to wydarzenie muzyczne, które na stałe wpisało się w europejski kalendarz najważniejszych letnich festiwali. To miejsce wyjątkowe na mapie Polski, w którym króluje najlepsza międzynarodowa oraz polska muzyka i spotykają się jej fani z 30 krajów.
Na początku lipca na polskim wybrzeżu, trudno jest nie zauważyć osób z charakterystyczną, zieloną opaską open’erową. Dla wielu nie jest ona jedynie wstępem na koncert ulubionego wykonawcy muzycznego, ale symbolem. Wokół Heineken Open`er Festival powstaje niepowtarzalna atmosfera oraz naturalna potrzeba bycia na nim co roku. Akredytowani fotografowie równie często, co artystów, chcą fotografować publiczność, trendy w modzie: fryzury, ubrania i przebrania, a dziennikarze wypytują o cele w życiu, pomysły na siebie. Fani muzyki przyjeżdżają, bo trudno przegapić to trzydniowe święto.

 

Corocznie czeka na festiwalowiczów większa dawka muzyki. Pierwsza edycja festiwalu miała miejsce w Warszawie w 2002. Już wtedy na jednej przestrzeni znajdowały się dwie sceny. Gwiazdą byli The Chemical Brothers. W 2003 festiwal przeniósł się do Gdyni. Na Skwerze Kościuszki fani muzyki mogli usłyszeć między innymi koncerty Cassius, Kosheen, Layo & Bushwacka!.

 

Festiwal z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością. W 2004 roku zdecydowaliśmy się  na wydłużenie czasu jego trwania. Miłośnicy muzyki mogli bawić się przez dwa dni przy koncertach takich sław jak Cypress Hill, Pink, Goldfrapp czy Massive Attack. Skwer Kościuszki w Gdyni, gdzie tym razem odbywał się Heineken Open’er Festival, zapełnił się wówczas po brzegi, a przebywający tam ludzie stworzyli niezapomniany klimat.

 

W 2005 roku organizatorom udało się ściągnąć niewątpliwie największe postaci światowej sceny muzycznej. Dla 25 tysięcy festiwalowiczów zagrali Snoop Dogg, Faithless, Fatboy Slim, Lauryn Hill, The Music, The White Stripes, Underworld. Już pierwszego dnia wszystkie bilety na festiwal zostały wysprzedane. Liczba przybyłych na koncert ludzi po raz kolejny przeszła najśmielsze oczekiwania organizatorów i w 2006 miała miejsce przełomowa zmiana – po raz pierwszy Heineken Open`er Festival odbył się w Gdyni na lotnisku Babie Doły (Kosakowo). Po raz kolejny organizatorzy wydłużyli festiwal o jeden dzień, więc w sprzedaży znalazły się bilety trzydniowe na cały festiwal oraz jednodniowe. Dla uczestników zorganizowano pole namiotowe. Jak co roku do Gdyni przyjechały największe gwiazdy muzyki. Pierwszego dnia na dużej scenie festiwalowicze mogli usłyszeć koncerty Placebo, Manu Chao, Pharella Williamsa, Fisza i Emade. Drugiego dnia zagrali: Skin, Franz Ferdinand, Sigur Rós, Scissor Sisters, Myslovitz. Trzeci dzień festiwalu również obfitował w rewelacyjne muzyczne doznania. 30 tysięcy festiwalowiczów obejrzało wtedy koncerty The Streets, Kanye Westa, Basement Jaxx, Rogera Sancheza i Abra dAba.

 

W 2008 powstało aż siedem scen: Scena Główna, Tent Stage, World Stage, Young Talents Stage, Alter Space oraz dwie sceny elektroniczne. Klimat tego wydarzenia próbowała uchwycić TVP2, a także pozostali patroni medialni: Trójka, Gazeta Wyborcza, Onet, MTV, Cinema City oraz blisko 400 mediów z Polski i ze świata.

 

author avatar
Capital24.tv
Capital24.tv - Nakręcamy biznes! Capital24.tv to pierwsza w Polsce internetowa telewizja biznesowa, która dostarcza wartościowe informacje, analizy oraz ekspertyzy związane z rynkiem gospodarczym i finansowym. Serwis został stworzony przez zespół doświadczonych dziennikarzy i ekspertów, którzy prezentują treści w przystępnej i atrakcyjnej formie. Platforma umożliwia firmom założenie bezpłatnych profili, na których mogą publikować wiadomości, zdjęcia, podcasty oraz wideo, a także zintegrować je z kontem na YouTube. Dzięki licencji Creative Commons, treści zamieszczone na Capital24.tv są dostępne dla dziennikarzy i blogerów do bezpłatnego pobierania i udostępniania, co sprzyja szerzeniu wiedzy na temat polskiego biznesu i rynku kapitałowego.

1 2

Dekoracyjna ikona taśmy filmowej Zobacz wideo
O autorze