loader

Rękawica uciskowa dla dzieci z autyzmem zwyciężyła w konkursie startupowym „Change It”

Grupa osób siedzących na krzesłach w sali podczas konkursu startupowego.
Grupa osób biorących udział w ważnym wyzwaniu innowacyjnym, skupiającym się na konkursie startupowym.
Grupa osób pozujących do zdjęcia w biurze podczas konkursu startupowego.

Zakończył się konkurs „Change It – impactful innovation challenge”, zorganizowany przez Uniwersytet SWPS i Politechnikę Wrocławską pod patronatem Credit Agricole i Mastercard. Po półrocznej pracy studenckie startupy otrzymały nagrody za najlepsze innowacje społeczne.

 

Od połowy stycznia dziesięć interdyscyplinarnych zespołów złożonych ze studentów Uniwersytetu SWPS i Politechniki Wrocławskiej pracowało nad rozwojem innowacyjnych projektów ułatwiających rozwiązywanie wybranych problemów społecznych (osiem teamów dotrwało do finału).

 

Studenci rozwijali swoje projekty pod okiem i przy współpracy doświadczonych praktyków biznesu. Po zakończeniu okresu rozwojowego odbyła się finałowa sesja pitchingowa, podczas której zespoły zaprezentowały swoje rozwiązania i ich modele biznesowe. Jury konkursu wybrało i nagrodziło trzy najlepsze rozwiązania.

 

Pierwsze miejsce zdobył projekt rękawicy przeznaczonej do stymulacji uciskowej dla dzieci ze spektrum autyzmu. Drugą nagrodę zdobyła aplikacja ułatwiającą wyszukiwanie miejsc przyjaznych dla osób z niepełnosprawnościami i neuroróżnorodnych. Trzecie miejsce przyznane zostało projektowi aplikacji umożliwiającej przekazywanie bioodpadów (np. resztek jedzenia) osobom zainteresowanym wykorzystaniem ich do innych celów (np. kompost, czy dokarmianie zwierząt). Najlepsze zespoły otrzymały granty finansowe na dalszy rozwój swoich projektów oraz upominki od Credit Agricole i Mastercard.

 

– Ten konkurs to fajne intelektualne spotkanie z młodymi i pełnymi zapału ludźmi, którym chce się zmieniać świat na lepszy. Jestem dumny, że wraz z Uniwersytetem SWPS, Politechniką Wrocławską i Mastercard również nasz bank pomaga tym ludziom rozwijać skrzydła – powiedział po wręczeniu nagród członek jury Przemysław Przybylski, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej Credit Agricole.

 

– To bardzo ważne, by rozwiązywać właściwe, istotne problemy i dzięki technologiom zwiększać pozytywny wpływ i rozwiązywać skomplikowane wyzwania, których tak wiele w dzisiejszym świecie. Do tego właśnie potrzebne są różnorodne zespoły, których członkowie uzupełniają swoje kompetencje – dodała Patrycja Radek, jedna koordynatorek konkursu „Change It – impactful innovation challenge”.

 

 

***********

Dodatkowych informacji udziela

Przemysław Przybylski

Rzecznik Prasowy Credit Agricole

tel. 519 019 041

e-mail: [email protected]

author avatar
Credit Agricole Bank Polska S.A.
Credit Agricole Bank Polska jest bankiem uniwersalnym, który od blisko 20 lat funkcjonuje na polskim rynku i jest jednym z najczęściej polecanych banków w Polsce. Działa w obszarze bankowości detalicznej, korporacyjnej, rolniczej, małych i średnich przedsiębiorstw oraz w obszarze consumer finance. Jest częścią Grupy Crédit Agricole, która znajduje się wśród 10 największych banków na świecie pod względem wartości aktywów, działa w 47 krajach na świecie i obsługuje ponad 51 milionów klientów.
O autorze