loader

Przedsiębiorcy tną koszty i powierzają korespondencję prywatnym firmom

Polscy przedsiębiorcy coraz dotkliwiej odczuwają globalny kryzys gospodarczy. Wysoka inflacja, rosnące raty kredytów i leasingów oraz ceny energii czy paliw skutecznie pogarszają ich sytuację finansową. Właściciele biznesów coraz dłużej czekają na przelewy od kontrahentów, kończą się pieniądze nie tylko na nowe inwestycje, ale i na przetrwanie. Jedynym rozwiązaniem jest szukanie oszczędności tam, gdzie jeszcze jest to możliwe. A jednym ze sposobów jest zmiana operatora pocztowego. Wybór podmiotu niezależnego, w przedsiębiorstwie wysyłającym tysiąc zwykłych przesyłek listowych miesięcznie, może wygenerować oszczędności rzędu nawet 50 tys. zł w skali 3 lat.

– Ustawa o prawie pocztowym, która weszła w życie w 2013 roku uwolniła rynek, dając nadawcom dostęp do konkurencyjnych ofert. Klienci biznesowi przestali być skazani na propozycję wyłącznie jednego operatora. Wielu z nich, zwłaszcza ci wysyłający duże ilości korespondencji papierowej, przekonało się, że alternatywna oferta może oznaczać znaczące obniżenie kosztów, bez uszczerbku na skuteczności doręczeń. Z oferty niezależnego operatora pocztowego korzysta coraz więcej prywatnych przedsiębiorców. W gronie tych, z którymi współpracujemy, największą grupę stanowią przedstawiciele branży finansowej, ubezpieczeniowej i marketingowej – tłumaczy Janusz Konopka, Prezes Zarządu Speedmail, największego w Polsce niezależnego operatora pocztowego.

Wysyłaj i oszczędzaj

Mimo że polscy przedsiębiorcy już od niemal 10 lat mogą powierzać swoją korespondencję operatorom alternatywnym, to część z nich nadal korzysta z usług operatora wyznaczonego. Dlaczego? Ponieważ wielu z nich nie wie, że firmowa korespondencja może stać się źródłem oszczędności. Jako przykład posłużyć mogą małe i średnie biznesy skupione wokół branż takich jak prawo, rachunkowość, finanse, ubezpieczenia czy windykacja. Są to duzi nadawcy, bo specyfika prowadzonych działalności wymusza na nich wysyłkę znacznej liczby przesyłek listowych. W takich przypadkach, wybór operatora niezależnego pozytywnie wpływa na kondycję finansową całego podmiotu. Oferuje on bowiem szerszy wachlarz usług za mniejszą kwotę ich realizacji, co w dobie globalnego kryzysu gospodarczego nabiera nowego, jeszcze większego, znaczenia. W tym miejscu warto dodać, że operator wyznaczony zapowiedział kolejną, bo drugą w tym roku, podwyżkę cen, która zacznie obowiązywać od 1 października. Cena popularnych listów nierejestrowanych oraz poleconych – w najczęściej wybieranych formatach, tj. S i M – wzrośnie o 30 gr. W przypadku paczek pocztowych w gabarycie A będzie wyższa o 1 zł. Jeżeli przedsiębiorstwo operuje dużymi wolumenami przesyłek i wysyła za pośrednictwem operatora powszechnego kilka tysięcy listów miesięcznie, to z pewnością mocno odczuje tę zmianę.

Naprzeciw oczekiwaniom biznesu od lat wychodzi największy w Polsce operator alternatywny, firma Speedmail. Spółka realizuje standardowe usługi pocztowe doręczając listy zwykłe, polecone i reklamowe. Co więcej, przykładając szczególną uwagę do bezpieczeństwa nadawanej korespondencji, jako jedyny operator pocztowy w kraju, rejestruje przesyłki zwykłe i monitoruje je podczas całego procesu doręczenia. Oferuje zatem terminowość oraz dostęp do zaawansowanych technologii i narzędzi w cenie niższej od klasycznej usługi u operatora wyznaczonego.

1 2

O autorze