loader

Obowiązuje nowa ustawa o świadczeniu usług w Polsce

 

Co zmienia nowa ustawa i do kogo się ją stosuje? Czy obowiązki informacyjne przedsiębiorców są proporcjonalne do wprowadzonych ułatwień administracyjnych? Punkt kontaktowy – czy to coś zmienia? Czy nowa ustawa złagodzi bariery
w swobodnym przepływie usług? Jakie sankcje karne grożą za nieprzestrzeganie nowych przepisów?

 

 

Na te i inne pytania dotyczące nowej ustawy usługowej oraz dyrektywy unijnej, która doczekała się implementacji do polskiego prawa odpowiadali w środę, 28 kwietnia br., eksperci polskiego biura międzynarodowej kancelarii prawniczej Bird&Bird Maciej Gawroński sp.k.: dr Marlena Wach, Iwona Mirosz oraz Grzegorz Dembowski.

„Niewątpliwie na plus należy zaliczyć zakaz wymagania przez organy administracji oryginałów dokumentów, poświadczonych kopii lub poświadczonego tłumaczenia. Także zasada dorozumianej zgody oraz możliwość przedłużenia terminu rozpatrzenia sprawy tylko raz i to maksymalnie do dwóch miesięcy powinna ułatwić życie przedsiębiorcom” – dodał Grzegorz Dembowski, który po pięciu latach pracy w Parlamencie Europejskim dołączył do zespołu Bird&Bird. 

Grzegorz Dembowski jest adwokatem, od ponad ośmiu lat doradza przedsiębiorcom
w zakresie prawa europejskiego, korporacyjnego, prawa konkurencji, energetycznego
i ochrony środowiska oraz nieruchomości. 

 

Przed dołączeniem do zespołu Bird&Bird Grzegorz pracował w departamencie prawnym Parlamentu Europejskiego, a wcześniej także w międzynarodowych firmach prawniczych, m.in. Haarmann Hemmelrath, Roedl & Partner oraz w Cameron McKenna. 

 

Grzegorz jest absolwentem Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu na Wydziale Prawa i Administracji oraz na Wydziale Lingwistyki Stosowanej a także Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie ukończył Szkołę Prawa Niemieckiego. Był też stypendystą Uniwersytetu we Fryburgu Bryzgowijskim w Niemczech. 


 

Dekoracyjna ikona taśmy filmowej Zobacz wideo
O autorze