Mazurska Manufaktura S.A. chce urosnąć o ponad 30%
|
Zakład: |
2019 |
2021 |
2022 |
2026P |
Alkohole mocne |
Mazurska Manufaktura Szczytno |
500 000 |
2 000 000 |
2 000 000 |
2 000 000 |
Piwo |
Browary Bydgoskie |
0 |
0 |
1 200 000 |
2 500 000 |
Browar Profesja |
500 000 |
500 000 |
1 200 000 |
2 000 000 |
|
Browar Jurand Szczytno |
0 |
0 |
0 |
2 000 000 |
|
Razem: |
500 000 |
500 000 |
2 400 000 |
6 500 000 |
Rys. Moce produkcyjne w latach 2019 – 2026 (w litrach).
Dodatkowy wynik na zysku spółka wypracuje na skutek oszczędności z efektu dźwigni operacyjnej, zakładającej ujednolicenie dystrybucji, marketingu, logistyki i księgowości dla wszystkich zakładów browarniczych.
Długofalowy cel to przychód spółki w 2026 r. opiewający na 33,7 mln zł oraz zysk netto 3,4 mln zł. Rentowność netto wyniosłaby wówczas 10%, wyżej niż aktualne poziomy branży w Polsce oscylujące w przedziale 8-9%. Zakładane moce produkcyjne dla uruchomionego wówczas Browaru Jurand w Szczytnie wraz z Browarami Bydgoskimi i Browarem Profesja z Wrocławia wzrosłyby do 6,5 mln litrów, co uplasuje spółkę w gronie TOP 20 browarów w Polsce.
– Realizacja prognozy 5-letniej, która w moim odczuciu jest jak najbardziej realna, doprowadzi do kapitalizacji naszej spółki na poziom przekraczający 50 mln zł. A stąd już prosta droga do Głównego Parkietu, co przyznam jest moją osobistą ambicją – wskazuje Jakub Gromek.
Trzy filary działalności
W 2022 roku, działalność Mazurskiej Manufaktury skoncentruje się na trzech filarach działalności leżących u podstaw założycielskich spółki. To produkcja rzemieślniczych alkoholi mocnych, piw kraftowych oraz przywracanie historycznych marek piwa.
W 2 lata działalności Mazurska Manufaktura SA zbudowała atrakcyjny portfel alkoholi mocnych w kilku segmentach i kategoriach, czego efektem jest mocna pozycja lokalnej marki Wódka z Mazur oraz marki premium Bielik. Produkcja piw kraftowych odbywać się będzie w przejętym w listopadzie 2021 roku Browarze Profesja, który jednocześnie skumuluje całą produkcję wszystkich marek bezalkoholowych całej spółki.
Spółka reaktywuje znane, regionalne marki piwa, który głównie w wyniku działalności dużych korporacji, podupadły na przełomie wieków. Tylko w 2021 roku przejęła prawa do 11 historycznych marek, z różnych regionów Polski. Pierwszym, wskrzeszonym piwem, wprowadzonym na rynek w lutym ub. r. był Jurand – kultowa marka produkowana przez Browary Warmińsko-Mazurskie. Następnie przywrócono na rynek Kujaw markę Bractwo, a także reaktywowano Browary Bydgoskie. W październiku spółka poinformowała o przejęciu kolejnej historycznej marki piwa z Małopolski – Krak. Z kolei w listopadzie weszła na regionalny rynek wrocławski przejmując 100 proc. udziałów wspomnianej spółki Browar Profesja, jednocześnie zapowiadając wskrzeszenie lokalnego piwa Odra. Poza wspomnianymi, do Mazurskiej Manufaktury dołączyły jeszcze marki: Kmicic z Częstochowy, Kaper Królewski z Gdańska, Wigry z Suwałk, Stern-Brau ze Słupska, Haberbusch i Schiele z Warszawy, Jubilat ze Zduńskiej Woli oraz Lubusz z Zielonej Góry.
W 2022 roku spółka planuje wprowadzić na rynek kolejne trzy historyczne marki piw: Odra, Kmicic oraz Kaper Królewski. Równolegle do marek piwnych, zgodnie z przyjętym modelem biznesowym, planowane jest wprowadzenie lokalnej marki wódki. – Portfolio lokalnej marki piwa z wódką premium to doskonałe rozwiązanie, które sprawdziło się przy okazji wprowadzenia piwa Jurand i wódki z Mazur. Finalnie przyczyniło się to do wprowadzenia na lokalne półki kolejnych pozycji, w tym wódkę superpremium Bielik, czy pełną gamę kraftowych oraz importowanych alkoholi mocnych. Otworzyło drzwi do rozmów z dużymi ogólnopolskimi sieciami handlowymi. Model ten chcemy powielić w przypadku innych marek piwa – wskazuje Jakub Gromek.
Niezależnie, Zarząd aktywnie rozgląda się po rynku celem konsolidacji i nabycia cennych aktywów. Założone wytyczne, które wzbogaciłyby portfolio spółki, to rozpoznawalny lokalnie zakład w okolicach Trójmiasta oraz Śląska.
Zarząd przedłuża LockUp i zapowiada dzielenie się zyskiem
13 stycznia Mazurska Manufaktura S.A. złożyła Dokument Informacyjny do GPW w związku z wprowadzeniem akcji do obrotu na NewConnect. Spółka do końca kwartału br. planuje zadebiutować na mniejszym parkiecie.
Jakub Gromek zapowiada, iż w momencie debiutu przedłuża swój lock up na akcje do końca 2025, czyli momentu oddania Browaru w Szczytnie. Równocześnie informuje, iż od zakończenia 2022 roku planuje wypłacać minimum 50% zysków w dywidendzie, co stanie się oficjalną polityką firmy. Prognozowany średnioroczny wzrost dywidendy w latach 2022-2026 to 40%.