loader

CBOS: Rekordowe poparcie dla działań rządu w sprawie szczepień przeciw COVID-19

Blisko ¾ Polaków  pozytywnie ocenia działania rządu związane z akcją szczepień przeciw COVID-19. Z najnowszego badania przeprowadzonego przez Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS) wynika również, że niemal 70 proc. ankietowanych  zaszczepiło się już przeciw COVID-19 lub chce to zrobić w nadchodzącym czasie. Rekordowe poparcie dla Narodowego Programu Szczepień to bardzo dobra wiadomość. Im więcej osób zdecyduje się na szczepienie, tym szybciej uzyskamy odporność zbiorową i wrócimy do normalności.

Z majowego badania przeprowadzonego przez CBOS wynika, że coraz więcej badanych jest przychylnie nastawionych do szczepień przeciw COVID-19. Odsetek respondentów, którzy zadeklarowali niechętny stosunek do szczepień przeciw COVID-19, wynosi 25 proc. i jest najniższy od początku badań, czyli od listopada 2020 roku.

Ponad 2/3 ankietowanych jest już zaszczepiona lub wyraża swoje zainteresowanie szczepieniami. Aż 36 proc. badanych potwierdziło, że szczepienie ma już za sobą. Natomiast 33 proc. osób wyraziło chęć przyjęcia szczepionki przeciw koronawirusowi. Łącznie to aż 69 proc.

Zdecydowana większość badanych – bo aż 71 proc. – jest zadowolona z organizacji szczepień, za którą odpowiada rząd.

Szczepienia są bezpieczne!

Najczęściej wymienianym w badaniu CBOS argumentem przeciw szczepieniom są obawy związane ze skutkami ubocznymi. Trzeba jednak pamiętać, że wszystkie szczepionki zostały przebadane i dopuszczone do obiegu dopiero po pozytywnej ocenie międzynarodowych instytucji. Szczepienie to jedyne lekarstwo przeciw COVID-19. 

Zaszczep się – chroń siebie i swoich bliskich.

Działania profrekwencyjne prowadzone od samego początku

Rząd od początku Narodowego Programu Szczepień prowadził kampanię informacyjną. Wraz z uruchomieniem programu szczepień została otwarta bezpłatna infolinia informacyjna – pod numerem 989. Została uruchomiana także specjalna strona internetowa.

Na ulicach miast pojawiły się billboardy i murale zachęcające do szczepień – m.in. z płk. Witalisem Skorupką, pseud. Orzeł. W telewizji obejrzeć można było spoty m.in. z ratownikami medycznymi, aktorami Banasiukami (ojcem i synem), czy z filmowym „Killerem” Cezarym Pazurą. Spoty emitowane były również w radiu i w Internecie. Emeryci i renciści otrzymali listownie informacje o szczepieniach, a Poczta Polska dostarczyła wiosną ulotki do skrzynek obywateli w całym kraju. 

Kampania #OstatniaProsta

Najnowsza odsłona kampanii ma charakter profrekwencyjny. Na billboardach zobaczyć można siatkarki i siatkarzy z polskiej reprezentacji, którzy za moment rozpoczynają zmagania w Lidze Narodów. Wśród promujących szczepienia są również piłkarze reprezentacji Polski i Legii Warszawa oraz przedstawiciele lekkoatletyki.

Do akcji „Ostatnia Prosta” dołączyło wielu znakomitych sportowców i aktorów. To m.in. Adam Małysz, Robert Kubica, Otylia Jędrzejczyk, Andrzej Bargiel, Maciej Musiał. W sumie ponad 50 ambasadorów akcji przekonuje do rejestracji na szczepienie przeciw COVID-19.

„Przeszliśmy już tak wiele, że nie możemy poddać się na ostatniej prostej” – to hasło przewodnie spotów. Szczepienia pozwolą, aby świat znowu stał się bezpieczny i otwarty. Tylko dzięki masowej odporności wrócimy do normalności.

Szczepienia przeciw COVID-19 – 7 tys. punktów szczepień w całym kraju

Narodowy Program Szczepień cały czas przyspiesza. Obecnie dostępnych jest 7 tys. miejsc, gdzie można otrzymać dawkę szczepionki przeciw COVID-19. W maju uruchomiono możliwość szczepienia w zakładach pracy oraz zaczęły działać Mobilne Jednostki Szczepień, które mogą przyjechać do domu pacjenta. Uruchomione zostały również nowe punkty – drive-thru, gdzie szczepienie odbywa się w samochodzie.

 

author avatar
Capital24.tv
Capital24.tv - Nakręcamy biznes! Capital24.tv to pierwsza w Polsce internetowa telewizja biznesowa, która dostarcza wartościowe informacje, analizy oraz ekspertyzy związane z rynkiem gospodarczym i finansowym. Serwis został stworzony przez zespół doświadczonych dziennikarzy i ekspertów, którzy prezentują treści w przystępnej i atrakcyjnej formie. Platforma umożliwia firmom założenie bezpłatnych profili, na których mogą publikować wiadomości, zdjęcia, podcasty oraz wideo, a także zintegrować je z kontem na YouTube. Dzięki licencji Creative Commons, treści zamieszczone na Capital24.tv są dostępne dla dziennikarzy i blogerów do bezpłatnego pobierania i udostępniania, co sprzyja szerzeniu wiedzy na temat polskiego biznesu i rynku kapitałowego.

1 2

O autorze