Co nas czeka w komunikacji wewnętrznej? Trendy i nadchodzące zmiany


Portal Capital24tv.pl objął patronatem medialnym 8. edycję Konferencji Internal Communication Meeting, która odbędzie się 24 kwietnia w Warszawie.
W komunikacji wewnętrznej zbliżają się istotne zmiany, które będą miały duży wpływ na sposób, w jaki organizacje komunikują się z pracownikami. Przyszłość IC będzie kształtowana przez cyfrową transformację, która zmienia zarówno narzędzia, metody, jak i obszary komunikacji.
Kluczowe wyzwania, którym organizacje będą musiały stawić czoła, to: cyfrowa transformacja związana z AI w obszarze w komunikacji wewnętrznej oraz komunikacja zarządzania zmianą zachodzącą w organizacji w kontekście transformacji procesów w całej firmie.
Samo wdrożenie nie wystarczy. Do skutecznego wdrożenia niezbędne jest zrozumienie i poparcie tego procesu, a przede wszystkim jego celu, w całej organizacji. A do tego potrzebna jest komunikacja wewnętrzna.
Według wyników Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą*, pozytywne czynniki wpływające na wynik wdrożenia to obecnie:
– Zaangażowanie pracowników w proces zmian – wskazane przez 76% uczestników badania.
– Postawa menedżerów najwyższego szczebla – wskazane przez 75% uczestników badania.
– Wizja i kierunek zmian – 74% odpowiedzi.
– Praca zespołowa – 74% odpowiedzi.
Wśród czynników negatywnych dominują:
– Sabotowanie procesu zmian przez niektórych pracowników – 46% wskazań.
– Emocje – 37%.
„Jak pokazują badania, komunikacja wewnętrzna staje się fundamentem sukcesu procesów zmian, a transparentność, autentyczność i zaangażowanie w komunikację to kluczowe elementy w budowaniu zaufania w czasie transformacji. Co jeszcze nas czeka w komunikacji wewnętrznej? O tym porozmawiamy podczas 8. edycji naszej konferencji. Wszystko, jak zawsze, na konkretnych przykładach, narzędziach i doświadczeniach” – mówi Magdalena Kuropieska-Deloff, Co-founder agencji IC mobile Internal Communication.
Na scenie #ICM pojawią się doświadczeni eksperci i ekspertki w swoich dziedzinach. Udział w wydarzeniu potwierdzili już praktycy komunikacji wewnętrznej z takich organizacji jak: Quico, Duni Group, BUZZcenter, Nationale-Nederlanden, BNP Paribas, Europapier Polska, Frontex, Bunge, Decathlon, PepsiCo, Michelin Polska, Akademia Leona Koźmińskiego i wielu innych!
W programie, poza tradycyjnymi prelekcjami i panelami, zaplanowano również:
🚀 Sesje case studies – mini prelekcje w serii na ten sam temat. To odpowiedź na potrzebę poznawania wielu przykładów z rynku.
🚀 Inspiracje out of the IC – czyli prelekcje ekspertów spoza komunikacji wewnętrznej, od których można czerpać w IC.
🚀 Gala Konkursu IC Biznes Partner – podczas której poznamy laureatów 3. edycji konkursu dla komunikacji wewnętrznej – zgłoszenia można przysyłać do 12 marca!
Szczegóły na temat Konferencji i Konkursu znajdują się na stronie wydarzenia »
Zachęcamy do udziału!
*Raport z badania OBZZ2024 – wnioski i rekomendacje z IX Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą
————————-
Organizator: IC Mobile (Internal Communication)
Partner: Quico
Partner technologiczny: MKonferencja
Patroni medialni: Capital24.tv Polska, PRoto.pl