Premier z wizytą na budowie Via Carpatia

- poprawi komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróży
- zapewni oddzielenie ruchu tranzytowego od ruchu lokalnego;
- ma sprzyjać ożywieniu gospodarczemu – droga to otwarcie na nowe inwestycje, a tym samym dodatkowe i dobrze płatne miejsca pracy;
- odciąży inne krajowe i wojewódzkie drogi;
- przesunie ciężki ruch kołowy poza obszary zabudowane;
Via Carpatia w Polsce
W skład polskiego szlaku drogowego Via Carpatia wchodzą odcinki dróg ekspresowych S61, S16, S19 pomiędzy miejscowościami Budzisko (granica państwa), Suwałki, Ełk, Białystok, Lublin, Rzeszów, Barwinek (granica państwa). Droga będzie docelowo przebiegać przez teren pięciu województw – podlaskiego, warmińsko-mazurskiego, mazowieckiego, lubelskiego i podkarpackiego. Kierowcy mogą już korzystać z niektórych odcinków Via Carpatia w Polsce. Do ich użytkowania oddano: obwodnicę Suwałk, obwodnicę Augustowa oraz jednojezdniowe obwodnice Kocka i Woli Skromowskiej oraz Międzyrzeca Podlaskiego w ciągu drogi ekspresowej S19, zachodnią obwodnicę Lublina w ciągu S19, a także trasę Sokołów Małopolski-Stobierna-Rzeszów Południe.
W Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) zabezpieczone zostały fundusze na całość realizacji polskiego odcinka trasy Via Carpatia.
źródło: KPRM