PKP CARGO powiększyło strategiczny terminal intermodalny w Poznaniu

Po pięciu miesiącach prac terminal intermodalny PKP CARGO w Poznaniu Franowie zyskał drugi plac manewrowo-składowy i lepszy układ dróg dojazdowych. Dzięki temu można przechowywać na nim więcej kontenerów. Łatwiej też do niego dojechać samochodem ciężarowym. Teraz obiekt ten jest gotowy do obsługi dodatkowych kontenerów transportowanych między Bałtykiem i Adriatykiem.
Powierzchnia nowego placu przekracza 8 tys. metrów kwadratowych. Dzięki dodatkowej przestrzeni, zdolności magazynowe poznańskiego terminala urosły z niecałych 1,3 tys. TEU (kontenerów 20-stopowych) do prawie 1,8 tys. TEU.
– Rozbudowa Franowa to nasza flagowa inwestycja infrastrukturalna. Przewozy intermodalne wyróżniają się na tle pozostałych grup przewozowych dynamicznym wzrostem, a wraz z upływem czasu będzie ich coraz więcej. W trzecim kwartale tego roku znów rosły one dwucyfrowo. Ten trend będzie się utrzymywać, na czym wyraźnie skorzystamy – mówi Jacek Neska, Członek Zarządu PKP CARGO ds. Handlowych.
Rozbudowa Franowa to drugi etap tego projektu. Łączna wartość obu etapów budowy terminala to około 30 mln zł, z czego koszt tego etapu to blisko 6,7 mln zł. Ostatnia modernizacja jest finansowana w połowie ze środków unijnych. Decyzję o powiększeniu terminala podjęto zaledwie po roku od oddania go do użytku. Miało na to wpływ duże zainteresowanie klientów usługami tego obiektu.
Obecnie terminal w Poznaniu Franowie obsługuje pięć razy w tygodniu tzw. pociągi operatorskie. To stałe połączenia kontenerowe z portami Trójmiasta, uruchamiane według sztywnego rozkładu jazdy. Ich zaletą jest możliwość zamówienia przewozu nawet pojedynczego kontenera, bez dodatkowych zobowiązań. Kliencie korzystają z nich na zasadach podobnych do komunikacji miejskiej – ładują kontenery na wagony w dogodnym dla siebie czasie.