Pokolenie Z ma gen przedsiębiorczości

Edukacja kluczem do rozwoju kariery
Przedstawiciele pokolenia Z są zdania, że do rozwoju ich kariery zawodowej w największym stopniu przyczyni się edukacja. W dalszej kolejności wymieniają międzynarodowe korporacje, instytucje rządowe czy sieć osobistych relacji.

Z badania wynika, że przedstawiciele Pokolenia Z chcą się skupić w ramach edukacji na obszarach, które najlepiej ich przygotują do rozwoju kariery i odnalezienia się w roli członka międzynarodowej społeczności. Wśród najważniejszych przedmiotów wymieniają ochronę środowiska i umiejętność zarządzania rozwojem zawodowym (te dwa przedmioty wskazało 77% badanych), wysoko w rankingu znajdują się też finanse, kwestie dotyczące spraw międzynarodowych, umiejętności technologiczne oraz przedsiębiorczość.

W odpowiedzi na pytanie o zmiany, jakie powinny zajść w systemie edukacji, by szkoła bardziej efektywnie przygotowała ich do życia zawodowego, 59% badanych z Pokolenia Z wskazało praktyki zawodowe, a 57% – mentoring. To sygnał, że badana grupa wysoko ceni sobie rzeczywiste doświadczenie zawodowe, które umożliwia im lepsze radzenie sobie na zmieniającym się rynku pracy.

54% przedstawicieli Pokolenia Z uważa, że edukacja świetnie ich przygotowuje do osiągnięcia sukcesu w 2030 roku.
Badanie, przeprowadzone pod koniec 2020 roku, objęło prawie 6 tys. obecnych i byłych uczestników programów organizowanych przez JA Worldwide w 17 krajach w wieku 16-25 lat.
źródło: komunikat prasowy