loader

Primavera Parfum rośnie wraz z e-commerce

Drugim obszarem, mającym znaczący wpływ na dobre wyniki finansowe Primavera Parfum był sektor dropshippingu, którego obroty sięgnęły w zeszłym roku 25 mln zł. Uruchomiona w marcu zeszłego roku usługa jest modelem logistycznym sprzedaży przez Internet, polegającym na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę. W ocenie zarządu dropshipping jest przyszłością rynku e-handlu, gdyż pozwala obniżyć koszty składowania, działu zakupów oraz posiadania szerokiej oferty handlowej. Co ważne, korzyści odnoszą również dostawcy. 

 

Przede wszystkim zyskują oni możliwość posiadania bogatej palety produktów w e-sklepach, a także regulowania poziomu cen, co daje redukcję dysproporcji cenowej pomiędzy kanałami tradycyjnymi i internetowymi. Zaoszczędzone w ten sposób środki mogą przeznaczyć na realizację działań marketingowych i reklamę oraz skupić się na uszczelnianiu kanałów dystrybucji – wylicza Janina Karasek z Primavera Parfum.

 

Skutecznie realizowana strategia rozwoju, której fundamentem było obniżenie kosztów logistyki oraz sprzedaży, dodatkowo wsparta intensywnie rosnącym modelem sprzedaży ROPO (Research Online, Purchase Offline – wyszukaj w Internecie, kup w sklepie), poskutkowała wzrostem nie tylko przychodów, ale również pozostałych wyników finansowych Primavera Parfum. Zysk ze sprzedaży w 2018 roku osiągnął 3,77 mln zł (wzrost r/r o 3,56%), a zysk z działalności operacyjnej (EBIT) –  3,83 mln zł (wzrost r/r o 18,71%). Zysk netto wyniósł 2,94 mln z i był wyższy niż rok wcześniej o 14,37%.

 

Wzrost dynamiki przychodów

 

Spółka snuje ambitne plany na przyszłość. Dobra koniunktura na rynku, ugruntowana pozycja w segmencie Beauty, Home i Health, umiejętność kreacji marek, a także dalszy rozwój dystrybucji i sprzedaży produktów wysokomarżowych – przy wykorzystaniu social mediów – będą kluczowe dla poprawy dynamiki przychodów oraz innych wyników finansowych. Do 2021 roku Primavera Parfum zamierza niemal podwoić swoje obroty do wartości 320 mln zł. Jednym z motorów napędowych wzrostów będzie intensywny rozwój e-sprzedaży. Przychody z tego segmentu mają już w przyszłym roku osiągnąć 140 mln zł. Z kolei obroty w kanale dropshippingu w ciągu trzech lat roku wyniosą 120 mln zł.

author avatar
Projekt Komunikacja

1 2

O autorze