PEPSICO OGŁASZA POSTĘP W ZAKRESIE OSIĄGANIA CELÓW W ZAKRESIE ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU DO 2025 ROKU

Firma PepsiCo ogłosiła również podjęcie kroków mających na celu zwiększenie przejrzystości i poprawę dostępu do kluczowych informacji dotyczących działań w ramach strategii „Działanie ze świadomością celu” oraz kluczowych kwestii dotyczących zrównoważonego rozwoju, istotnych dla interesariuszy. Na swojej globalnej witrynie firma uruchomiła nową, interaktywną sekcję „Tematy od A do Z” („A-Z Topics”). Zastępuje ona oddzielny Raport GRI publikowany przez PepsiCo w ubiegłych latach i zapewnia dostęp do łatwych w nawigowaniu oraz regularnie aktualizowanych informacji na temat polityki, programów, zarządzania i wyników PepsiCo w odniesieniu do celów w zakresie zrównoważonego rozwoju do 2025 r.
Także w Polsce PepsiCo prowadzi działania i odnosi wymierne rezultaty wynikające z realizacji strategii „Działanie ze świadomością celu”. Wybrane przykłady:
- Produkty
PepsiCo oferuje w Polsce szeroki wybór przekąsek i napojów, które odpowiadają na różne potrzeby i preferencje konsumentów. Firma przeprowadza reformulacje swoich przekąsek i napojów, dzięki czemu może oferować konsumentom produkty o obniżonej zawartości cukru, soli, tłuszczów nasyconych i kwasów tłuszczowych trans. Wiele z nich zawiera cenny błonnik pokarmowy.
- Chipsy ziemniaczane Lay’s Prosto z Pieca zawierając 70% mniej tłuszczu niż tradycyjne chipsy;
- Wielozbożowe krakersy i herbatniki Sunbites zawierają błonnik pokarmowy;
- W chrupkach Cheetos Ketchup oraz Cheetos Pizzerini PepsiCo zredukowano ilość soli o 25%, a w Cheetos Spirals o 30%;
- W chrupkach i popcornie PepsiCo zredukowało ilość tłuszczów nasyconych o 83% – obecnie są one produkowane z wykorzystaniem oleju rzepakowego;
- Konsumenci, którzy lubią bezcukrowe warianty Pepsi mogą wybierać spośród Pepsi Bez Kalorii, Pepsi Light i Pepsi Light Lemon;
- Napoje herbaciane Lipton Ice Tea Peach, Green Lemon, Green Mango, są częściowo słodzone stewią;
- W ofercie PepsiCo są też woda Krystaliczne Źródło i soki owocowe Toma.
- Planeta
- PepsiCo odnotowało wymierne sukcesy w ograniczaniu wpływu swoich czterech polskich zakładów na środowisko. W latach 2009-15 firma obniżyła zużycie energii i wody na jednostkę gotowego produktu średnio o jedną czwartą. Ponad 99% odpadów produkcyjnych PepsiCo trafia do recyklingu. Więcej informacji znajduje się tutaj
- Dzięki optymalizacjom wdrożonym przez PepsiCo w łańcuchu dostaw w Polsce, samochody dostawcze firmy przejeżdżają obecnie o 3 miliony km mniej rocznie, co stanowi równowartość 70 okrążeń kuli ziemskiej! Przekłada się to na zmniejszenie o 20% emisji dwutlenku węgla do atmosfery.
- W ramach edukacji proekologicznej najmłodszych, na zlecenie PepsiCo powstała edukacyjna eko-aplikacja Up Up Hippo (upuphippo.com) na smartfony dla dzieci. Dzięki niej najmłodsi poprzez zabawę uczą się zgniatać plastikowe butelki po napojach.
- Ludzie
- Będąca częścią PepsiCo firma Frito Lay Poland, producent m.in. chipsów ziemniaczanych, wniosła bardzo duży wkład w zmodernizowanie sektora produkcji ziemniaka przemysłowego w Polsce. Poprzez wdrożenie w Polsce Programu Agrarnego oraz wieloletnie budowanie i rozwijanie bliskich relacji z polskimi rolnikami, PepsiCo zrewolucjonizowało produkcję ziemniaka przemysłowego, a także życie i pracę rolników dostarczających najwyższej jakości surowiec do produkcji chipsów. Obecnie PepsiCo współpracuje z ponad 50 polskimi rolnikami, którzy dostarczają łącznie ponad 120 000 ton ziemniaków przemysłowych rocznie.
Więcej informacji na temat działań CSR PepsiCo znajduje się w materiale „Działania PepsiCo w Polsce w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu”, który można pobrać z polskiej strony PepsiCo.