loader

Kultura organizacyjna – pierwszy krok do innowacyjności firmy

 

W firmie należy stworzyć kulturę, w której otwarcie rozmawia się o niedoskonałościach. Wtedy bardziej prawdopodobne jest zaakceptowanie porażki, która wiąże się

z podejmowaniem ryzyka. Ludzie nie popełniający pomyłek nie są innowacyjni. Dlatego nie należy świętować zwycięstwa, ale drogę, która do niego prowadziła. Taki sposób zwiększa morale i motywuje.

 

Obsesja na punkcie klienta

Dobre zrozumienie klienta to podstawa przełomowych pomysłów i innowacji. Aby zostać zapamiętanym, należy nawiązać z klientem więź emocjonalną, a żeby go zaangażować – więź kulturową. W ten sposób marka może zapisać się w pamięci na wiele lat, a także stać się częścią stylu życia klienta. Dlatego należy go poznać, patrzeć na rynek z jego perspektywy,

a także zachęcić go do rozwijania marki.

 

Jedną z największych barier w tym punkcie jest przekonanie, że zna się klienta. Należy zmienić takie podejście, ponieważ badania fokusowe czy ankiety nie dadzą jego pełnego obrazu. Aby dojść do przełomowych pomysłów należy przekroczyć swoje granice komfortu

i porozmawiać z klientem tak, aby naprawdę poznać jego, jego życie i potrzeby.

 

Celowe Niszczenie

Niepewne czasy wymagają adaptacji ze strony firm. Ta jest możliwa, dzięki taktyce Celowego Niszczenia. Dotyczy to m.in. struktury i hierarchii, które nie pozwalają dostrzec realiów zmian rynku.

 

Struktura organizacyjna pokazuje sposób rozwoju i myślenia w firmie. Aby rozpocząć rewolucję, struktura musi zostać zniszczona. To dlatego, że sposobem na chaos jest idea. Należy przestać mówić ludziom, co mają robić i stworzyć środowisko, w którym indywidualności mogą osiągnąć swoją najwyższą wydajność. W czasach chaosu firmy potrzebują szybkości reakcji i możliwości, które są dostępne tylko, gdy pracownicy są zmotywowani. Środowisko pracy musi pozwalać na bycie kreatywnym. W ten sposób ludzie będą bardziej chętni do przełamania rutyny i dążenia do rewolucyjnych pomysłów.

 

Trudne czasy wymagają także zmiany ze strony menadżerów. Wpływowi ludzie mają niezamierzony wpływ na dynamikę grupy. Ich zachowania są nadinterpretowane, a ich rady mogą czasami ograniczyć kreatywność grupy, sprawiając, że nikt nie odważy się myśleć inaczej niż lider. W zespole należy podkreślić, że nic nie jest cenne. Eliminując wartość, wszyscy współpracują w kierunku innowacji, a pomysły są lepsze.

 

Struktura może stworzyć zarówno dystans hierarchiczny, jak i fizyczny, które ograniczają sprawność i wspólną pracę zespołu. Nawet najbardziej biurokratyczne firmy mogą wprowadzić iskrę kreatywności poprzez stworzenie atmosfery otwartości na zmiany. – tłumaczy Gutsche.

 

Lider to osoba, która musi podejmować trudne decyzje, nawet w przypadku niezadowolenia pracowników. Powinna nim kierować logika, która ma większe znaczenie niż hierarchia. Dlatego o swoje pomysły musi walczyć, ale musi także umieć słuchać opinii innych. Co więcej lider powinien mieć otwarty umysł. Problemy, z którymi się mierzy mogły dotknąć już inne branże, więc może tę wiedzę wykorzystać.

 

Jeremy Gutsche przedstawi sposoby na wykorzystanie chaosu do osiągnięcia sukcesu podczas Kongresu „Biznes to Rozmowy”, który odbędzie się 3 października w Warszawie. Podczas swojego wystąpienia opowie także o trendach w świecie biznesu i technologii.

 

Więcej informacji o wydarzeniu pod adresem www.biznestorozmowy.pl

1 2

O autorze