loader

Drukowanie na potrzeby własne (in-house): poznaj strategię polskich firm na ochronę danych i zwiększenie kompetencji pracowników. Badanie B2B Canon Polska i K+Research

Grupa osób siedzących przy stole i patrzących na laptopa.

 

Warto też dodać, że dodatkowym atutem drukowania wewnątrz organizacji jest bezpieczeństwo dostaw – w tym przypadku nie trzeba się martwić się o łańcuch dostaw i zachowanie jego ciągłości.

 

Outsourcing wymaga jednak szczególnej uwagi

28% respondentów deklaruje, że w firmie częściowo korzystają z zewnętrznych dostawców usług poligraficznych (wynik niezależny od wielkości firmy), a 21% firm zleca te działania całkowicie. Według badanych, którzy wybierają outsourcing, drukowanie u zewnętrznych dostawców jest tańsze i wygodniejsze (54%). 21% zleca większość usług biurowych, a 13% nie jest wystarczająco wyposażona technicznie, aby realizować zadania tego typu na miejscu. Warto jednak sprawdzać, czy systemy oferowane przez dostawców urządzeń oferują funkcje zabezpieczające dokumenty, takie jak uwierzytelnianie użytkowników czy zabezpieczanie danych w sieci z wykorzystaniem odpowiednich protokołów oraz funkcji filtrowania portów.

 

Analiza badania wskazuje na bardzo istotny, globalny trend. Przenoszenie procesów drukowania do wewnątrz organizacji nie wynika wyłącznie z poszukiwania oszczędności. Decyzje takie są efektem przykładania coraz większej wagi do kwestii bezpieczeństwa informacji i – co równie ważne, dbania o komfort pracy personelu. Również model hybrydowy spowodował, że kwestie bezpieczeństwa danych stały się bardziej palące, więc wybory firm, by inwestować w drukowanie na potrzeby własne (in-house) wydają się całkowicie racjonalne nie tylko z ekonomicznego punktu widzenia – komentuje Przemysław Huk, research manager w K+Research by Insight Lab.

 

 

Druk in-house zwiększa poczucie komfortu

Drukowanie materiałów na potrzeby własne (in-house) zapewnia również elastyczność związaną z dokonywaniem bieżących zmian w projektach, personalizacją dokumentów zgodnie z potrzebami, czy też drukowaniem mniejszych partii. Inwestycja we własny sprzęt może wydawać się wyższym kosztem na start, ale w dłuższej perspektywie okazuje się rozwiązaniem zdecydowanie bardziej ekonomicznym – szczególnie, jeśli drukowane są większe ilości dokumentów i co bardzo istotne – bardziej komfortowym dla personelu.

 

Z przytoczonych badań wynika, że polskie firmy dostrzegają konieczność odpowiedniego edukowania pracowników w kwestii eksploatowania urządzeń biurowych oraz bezpieczeństwa obiegu dokumentów. Są to zagadnienia, które pozwalają na wiele realnych oszczędności – przede wszystkim czasu i środków finansowych, a także wykorzystywanych zasobów.

———————————————–

Badanie agencji badawczej K+Research by Insight Lab przeprowadzone na zlecenie Canon Polska w okresie 10.11 – 01.12.2023 na próbie 200 przedstawicieli polskich firm metodą CATI.

author avatar
Paulina
Come Creations Group

1 2

O autorze