loader

Po kredyt warto iść do pośrednika

Naturalnym jest, iż decyzja o kredycie powinna być przemyślana, a sam cel zaciągnięcia mocno uargumentowany. Czy jednak posiadamy dość wiedzy, by z pełnym przekonaniem móc wybrać najlepszą ofertę? Naturalnie, że nie. Zabiegani, zapracowani najzwyczajniej nie mamy sił, ani czasu by przeglądać dziesiątki ofert kilkunastu banków. Dla czystego sumienia zaufajmy więc pośrednikowi. Zbada nam on naszą zdolność kredytową, przygotuje szereg dokumentów i doradzi najlepszą ofertę. A gdybyśmy jednak nie skorzystali z przedłożonych nam ofert – nie jesteśmy zobligowani zapłacić mu za poświęcony nam czas.

 

Pogorszenie koniunktury na rynkach finansowych sprawiło, że banki zaostrzyły wymagane kryteria dotyczące możliwości pozyskania środków. „Nikt, kto na co dzień nie ma styczności z rynkiem, nie jest w stanie nadążyć za zmieniającymi się procedurami oraz niejednorodną listą wymagań stawianą przez banki potencjalnym kredytobiorcom. Osobą, która najlepiej sprawdzi się w tej dziedzinie jest pośrednik kredytowy. To jego praca, w której wynagrodzenie wypłacane jest przez bank w zamian sprawdzonego i pewnego klienta. Nie ma więc tutaj mowy o nierzetelnym wykonywaniu swoich obowiązków” – wskazuje Paweł Kosmala, prezesa Górnośląskiego Towarzystwa Finansowego.

 

Podstawowym zadaniem pośrednika jest udzielenie nam wyczerpującej ilości informacji w kwestii możliwej oferty kredytowej. Decydując się na taką pomoc oszczędzamy przede wszystkim czas. W jednym miejscu i o jednym czasie otrzymujemy informacje dotyczące kredytów oferowanych przez wiele banków. To bardzo wygodne w kontekście tego, iż każdy z nas jest zabiegany i nie ma zazwyczaj możliwości by uczęszczać na wiele spotkań w różnych terminach, czy analizować oferty w internecie. Informacje dotyczące kredytu pośrednik może udzielić nam już podczas niezobowiązującej rozmowy telefonicznej lub na e-mail. Dopiero po naszym wstępnym zainteresowaniu możemy umówić się na spotkanie osobiste.

 

Pośrednik to jednak przede wszystkim wiedza i świetna orientacja na rynku kredytowych. Po trafnej analizie naszych potrzeb i możliwości przedstawi nam ofertę stricte dopasowaną do naszych oczekiwań. Dzięki doświadczeniu oraz znajomości rynku podpowie, który z banków prowadzi łagodniejszą politykę kredytową, który wykazuje się elastycznością przy negocjowaniu warunków, a który szybkością przy podejmowaniu decyzji. W prosty i zrozumiały sposób wytłumaczy trudne zwroty i zawiłości kredytowe. Warto mieć to na uwadze, gdyż kredyt zaciągamy na wiele miesięcy, podczas których może nastąpić wiele zmian, nie tylko pozytywnych. Każdy bank ma również własną politykę przyznawania kredytów. Samodzielnie, bez oglądania się na rynek, podwyższa wymagania wobec osób ubiegających się o kredyty i żąda większego niż wcześniej wkładu własnego. W związku z tym w różny sposób analizuje sytuację finansową klientów oraz bada ryzyko transakcji. Doradca zbada naszą zdolność kredytową zgodnie z wymaganiami różnych banków i na tej podstawie wytypuje ten, w którym mamy szansę uzyskać kredyt oraz w jakiej walucie go otrzymamy – we frankach szwajcarskich, czy w złotówkach. Kontakt z pośrednikiem to także większe możliwości negocjacyjne. „Dzięki długotrwałej współpracy z bankami i obsłudze wielu potencjalnych klientów banku, doradca finansowy dużo sprawniej niż my sami przeprowadzi negocjacje z bankiem, które przyniosą profity potencjalnemu kredytobiorcy. Na czym możemy zyskać? Pośrednik może przekonać bank do rezygnacji z prowizji za udzielenie kredytu czy też wcześniejszej spłaty zobowiązania. Poza tym pojawia się szansa, że bank obniży marże, a niekiedy nawet zrezygnuje z wymogu ubezpieczenia niskiego wkładu własnego. Mówiąc wprost wynegocjuje dla nas warunki kredytowe atrakcyjniejsze od tych oferowanych bezpośrednio w oddziale banku.” – wskazuje Paweł Kosmala.

author avatar
GTF Sp. z o.o.
GTF Sp. z o.o. (www.gtf.pl) – podmiot utworzony w 2003 roku do zarządzania siecią pośrednictwa kredytowego. Spółka jest organizatorem i koordynatorem sieci lokalnych, niezależnych biur pośrednictwa kredytowego, operatorem informatycznego systemu obsługi sieci sprzedaży kredytów oraz operatorem bankowym - partnerem banków w realizacji funkcji dystrybucji produktów finansowych skierowanych do odbiorców indywidualnych i do firm (outsourcing procesowy). Centrala spółki, mieszcząca się w Tychach (40 osób plus trzech członków Zarządu), składa się z następujących działów: Administracja, Operacje, Prewindykacja, IT, Marketing i Call Center, a struktura terenowa obejmuje Dyrektora Sprzedaży oraz 8 Dyrektorów Regionów. Obecnie podmiot ma podpisane umowy o współpracy z ponad 1200 agentami (1810 punktów sprzedaży) na terenie całego kraju, oferującymi produkty finansowe dla klientów indywidualnych oraz firm takich banków, jak: Meritum Bank, Alior Bank, Bank BPH, Vanquis Bank, FM Bank czy Getin Bank (poprzez Powszechny Dom Kredytowy Aureus). GTF jest członkiem Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce.

1 2

O autorze