loader

Efektywna kampania SMS? Postaw na własną bazę kontaktów

  1. Konkursy SMS – motywacja do udostępnienia danych

Konkursy SMS to jeden z najefektywniejszych sposobów inicjowania kontaktu z klientem. Atrakcyjne nagrody, ciekawe zadania, pomysłowe aplikacje – to wszystko wpływa pozytywnie na wizerunek marki. Uczestnicy biorący udział w konkursie wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych i dodanie ich do bazy adresowej. Jeżeli konsument zdecyduje się uczestniczyć w danym konkursie, to bardzo prawdopodobne, że weźmie udział również w kolejnych kampaniach reklamowych lub informacyjnych. W pewien sposób przywiązuje się on do marki, a stały kontakt SMS jeszcze tę relację pogłębia.

 

W celu powiększania bazy kontaktów warto zachęcić klientów naszej firmy do skorzystania z ofert promocyjnych. Ten mechanizm wykorzystała w akcji sprzedażowej najpopularniejsza zniżkowa aplikacja mobilna w Polsce, Qpony. Hostessy, które wcielały się w asystentów zakupowych, zapraszały odwiedzających do skorzystania ze zniżek do konkretnych sklepów na terenie centrów handlowych. Zainteresowane osoby mogły same zdecydować, które oferty są dla nich najciekawsze, wskazując je na tablecie hostessy. Po podaniu numeru telefonu otrzymywały kupon z indywidualnym kodem na swój telefon. Podczas 10 dni trwania akcji udało się wysłać ponad 1800 SMS-ów, co oznacza około 180 spersonalizowanych ofert rabatowych każdego dnia. Co najważniejsze, aż 80% respondentów było zadowolonych z akcji i wyrażało chęć ponownego wzięcia udziału w promocji – mówi Andrzej Ogonowski, Marketing and PR director w SMSAPI.pl, platformie do masowej wysyłki SMS obsługującej m.in. Qpony.

 

  1. Programy lojalnościowe – społeczność zaangażowana

Kody rabatowe i zniżki przy kolejnych zakupach to dobra zachęta dla klientów, aby udostępnili oni swoje dane osobowe w celach marketingowych. Ciekawym pomysłem jest również tworzenie tzw. VIP Clubów, czyli społeczności zaangażowanych w życie marki. Przynoszą one korzyści zarówno firmie (budowanie wizerunku, wsparcie sprzedaży), jak i klientom (zniżki i rabaty). Poczucie wyjątkowości związanej z przynależnością do takiego klubu może być jeszcze wzmacniane poprzez specjalnie targetowane kampanie SMS (w przypadku posiadania własnej bazy kontaktów i skorzystania z odpowiedniej platformy wybranie grupy odbiorców o określonym profilu nie jest trudne).

 

Podczas Black Friday, w dniu tradycyjnych wyprzedaży, klienci sklepu Answear.com, którzy dobrowolnie podali swój numer, otrzymali specjalną ofertę zniżkową na produkty marki Medicine (rabat 40%) oraz Mango (rabat 30%). Wysłano aż 30 000 SMS-ów, które zawierały skrócony link prowadzący bezpośrednio na stronę sklepu. Niemal 1000 osób kliknęło w link i przeszło na stronę. Współczynnik klikalności (CTR) wyniósł 3% to wynik o 124% wyższy w porównaniu do innych źródeł przekierowań do sklepu.

 

  1. Nowe kontakty dzięki mediom społecznościowym aplikacja dla serwisu Facebook

Efektywnym narzędziem pozyskiwana kontaktów może okazać się aplikacja Facebookowa stworzona z myślą o zbieraniu wartościowych danych od użytkowników. Po integracji z firmowym Fan Page’em pozwala ona na pobranie od fanów takich informacji jak: imię i nazwisko, wiek, płeć, numer telefonu oraz e-mail. Co istotne, dane są gromadzone dopiero po wyrażeniu przez internautę zgody na ich przetwarzanie. Zachętą do zapisywania się do bazy danych są kupony i rabaty otrzymywane bezpośrednio na telefon komórkowy. Dedykowaną aplikację Facebooową Rabat SMS udostępnianą przez firmę SMSAPI wykorzystała m.in. marka Butik. Podczas jednego weekendu korzystania z aplikacji udało się pozyskać aż 2500 nowych kontaktów.

 

Mierzenie efektów – skuteczniejsze dotarcie

Stworzenie własnej bazy kontaktów to niewątpliwie jeden z najważniejszych czynników gwarantujących efektywną komunikację SMS z klientem. Należy pamiętać, że tylko użytkownicy, którzy świadomie i dobrowolnie zdecydowali pozostawić swoje dane teleadresowe, będą stanowić dobrze dobraną grupę docelową. Skuteczna wysyłka jest uzależniona od dotarcia do odpowiednich konsumentów, dlatego warto mierzyć konwersję, badać poziom zadowolenia, porównywać wyniki kampanii i usprawniać swoje działania na podstawie wniosków.

author avatar
smsapi.pl

1 2

O autorze