loader

Sztuczna inteligencja: Przyszłość marketingu czy powód do obaw?

Obawy dotyczące dokładności i jakości AI

Dokładność i jakość generatywnej AI zależą od danych. Aż 67% marketerów twierdzi, że dane ich firmy nie są odpowiednio skonfigurowane pod kątem generatywnej AI. Podobna liczba (63%) twierdzi, że zaufane dane klientów są kluczowe dla pomyślnego wykorzystania AI w pracy.

Według Clary Shih, dyrektora generalnego Salesforce ds. sztucznej inteligencji, „dane są paliwem dla sztucznej inteligencji”. Bez wysokiej jakości, zaufanych danych, AI może generować błędne wyniki.

Potrzeba szkoleń

Chociaż marketerzy są podekscytowani możliwościami generatywnej AI, wielu z nich czuje się nieprzygotowanych do pełnego jej wykorzystania. Aż 43% twierdzi, że nie wie, jak uzyskać największą wartość z tej technologii. Pomimo, że 54% marketerów uważa, iż programy szkoleniowe w zakresie generatywnej AI są ważne, aż 70% z nich twierdzi, że ich pracodawca nie zapewnia jeszcze takich szkoleń.

Badanie Salesforce pokazuje, że generatywna AI ma potencjał do zmiany roli marketerów, ale również podkreśla potrzebę odpowiednich szkoleń i zaufanych danych, aby zapewnić jej bezpieczne i skuteczne wykorzystanie.

1 2

O autorze