loader

Co drugi kierowca nowego auta w Polsce może stracić 24,4 tys. zł

Jak takie rozwiązanie działa w praktyce? Przykładowo, nowy samochód o przeciętnej wartości 122 119,32 zł, objęty trzyletnią umową leasingową ulega szkodzie całkowitej już w drugim roku użytkowania. Towarzystwo ubezpieczeniowe jego wartość z dnia wypadku wycenia na 97 695,46 zł i tyle wypłaca z polisy AC. Wówczas z pomocą przychodzi właśnie dodatkowe ubezpieczenia GAP, oferowane m.in. przez AXA Partners, które „wyrównuje” wysokość odszkodowania do ceny zakupu pojazdu (wariant GAP Faktura), wypłacając dodatkową kwotę 24 423,86 zł. Dzięki tym pieniądzom ubezpieczony może spłacić umowę leasingową, a resztę przeznaczyć na zakup nowego pojazdu.

– Ubezpieczenie GAP pozwala na zabezpieczenie zarówno użytkownika pojazdu, jak i finansującego. Jest przy tym produktem relatywnie nieskomplikowanym. Klienci rozumieją zakres ochrony i zasady wypłaty odszkodowania. Dzięki temu, rozwiązanie to cieszy się dużym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców korzystających z finansowania pojazdu leasingiem. Obecnie ponad połowa samochodów finansowanych przez nas w ramach umów leasingowych jest zabezpieczonych polisą GAP. Najbardziej popularnym i najczęściej wybieranym przez klienta wariantem jest ubezpieczenie GAP Index, który zapewnia ochroną przez cały okres leasingowania pojazdu, tj. najczęściej 3-4 lata. Niemniej coraz większą popularnością cieszy się również wariant GAP Faktura, gdzie w przypadku zdarzenia ubezpieczeniowego ubezpieczyciel wypłaca różnicę pomiędzy fakturową wartością pojazdu w dniu jego zakupu, a wartością wypłaconego odszkodowania przez ubezpieczyciela komunikacyjnego z tytułu OC czy AC. Stopniowy wzrost zainteresowania ubezpieczeniami tego typu jest dostrzegalny również wśród konsumentów, co wskazuje na wciąż znaczny potencjał rozwoju tego rynku w Polsce – podsumowuje Michał Wieteska, Kierownik Działu Ubezpieczeń i Relacji z Brandami FCA , FCA-Group Bank Polska S.A.

Wybierając ubezpieczenie GAP, poza zakresem ochrony oraz kosztem polisy, warto również zwrócić uwagę na szybkość likwidacji szkód. W przypadku polis AXA Partners zgłoszenia są obsługiwane w procesie „Day1Processing”, co oznacza, że do końca dnia następnego po dniu wpływu korespondencji klient otrzymuje decyzję lub prośbę o ewentualne uzupełnienie dokumentów.

author avatar
ZOOM bsc Sp. z o.o.

1 2

O autorze