loader

Wzrost pozycji rynkowej Monetii w I kwartale

Pierwsze trzy miesiące br. to dopiero 3 kwartał niezależności Monetii – do maja ubr. działała jako agencja bankowa. Pozyskanie inwestora strategicznego (TFI Capital Partners) oraz uzyskanie licencji krajowej instytucji płatniczej, umożliwiło spółce szybki rozwój na rynku płatności gotówkowych.

 

– Pierwsze miesiące przeznaczyliśmy na zapewnienie kontynuacji obsługi naszym długoletnim klientom. – tłumaczy szef Monetii – Jednocześnie wzmocniliśmy naszą pozycję lidera na rynku transakcji gotówkowych, co jest dużym sukcesem. Dodatkowo rozwinęliśmy ofertę o zaawansowane usługi i weszliśmy w nowe dla nas segmenty rynku, jak sektor public i duże instytucje finansowe. – podsumowuje Jóźwiak.

 

Wyodrębnienie się ze struktur jednego banku, umożliwiło spółce nawiązanie współpracy z innymi w ramach fulfillmentu, czyli procesowania dokumentów, albo partnerstwa przy pozyskiwaniu i obsłudze finansowej jednostek samorządu terytorialnego. Monetia natomiast rozszerzyła usługi dla klientów indywidualnych o szybkie pożyczki i kredyty gotówkowe.

 

W świetle najnowszych trendów w organizacji sieci dystrybucyjnych banków, Monetia upatruje szansę uzyskania statusu ich biznesowego partnera pierwszego wyboru. Ponad 600 placówek spółki może skutecznie uzupełnić zasięg obecnych placówek bankowych lub nawet przejąć część ich funkcji. Może się to okazać atrakcyjnym rozwiązaniem dla instytucji, które dążą do optymalizacji kosztów i uproszczenia części procesów. To pozwala spółce zakładać, że w ciągu najbliższych lat współpraca z bankami stanie się jednym z głównych filarów jej działalności.

 

– Jesteśmy w stanie bardzo szybko przejąć od nich obsługę transakcyjną klientów oraz weryfikować dane osobowe zawarte na bankowych dokumentach. Coraz częściej banki będą oferować proste produkty finansowe w zdalnych kanałach, jednak zanim dojdzie do finalizacji transakcji, dane nabywcy będą musiały zostać zweryfikowane z tymi, które zostały umieszczone w umowie. Nasze systemy umożliwiają taką weryfikację w dowolnej placówce w kraju, a klient końcowy od razu może zacząć korzystać z kredytu czy pożyczki. – tłumaczy Wojciech Jóźwiak.

 

Obecnie Monetia prowadzi outsourcing kasowy dla trzech dużych banków, jest siecią dystrybucyjną produktów kredytowych dla wielu renomowanych instytucji. Jest największą w Polsce siecią niskoprowizyjnych placówek, które obsługują ponad pół miliona osób. 

author avatar
Monetia Sp. z o.o.
Monetia zaczęła działać w 2006 roku jako agencja bankowa – jedna, wspólna marka dla ogólnopolskiej sieci agencji. Monetia to największa sieć agencji płatniczych w Polsce pod względem liczby placówek i realizowanych transakcji. Każdego miesiąca setki punktów w całej Polsce obsługują ponad pół miliona klientów, którzy opłacają rachunki, wypłacają gotówkę i doładowują konta swoich telefonów komórkowych. Spółka jest operatorem międzynarodowych przekazów pieniężnych poprzez platformę Monetia24.pl. Pośredniczy także w dystrybucji i sprzedaży krótkoterminowych kredytów i pożyczek.   Monetia współpracuje równocześnie z wystawcami płatności masowych m.in. Multimedia, Vectra, PGE, urzędami skarbowymi czy licznymi wspólnotami oraz spółdzielniami mieszkaniowymi. Świadczy również usługę outsourcingu obsługi kasowej dla Banku DnB oraz Getin Noble Bank. Jako pierwsza i jedyna w Polsce spółka oferuje usługę fulfillmentu adresowaną do firm, które wymagają weryfikacji nabywców swoich produktów, oferowanych zdalnie. W 2014 r. Monetia uzyskała licencję krajowej instytucji płatniczej Komisji Nadzoru Finansowego. Nowym właścicielem Monetii jest Certis Investments Sp. z o.o., której udziałowcami są TFI Capital Partners Investment I FIZ oraz Zarząd Monetii.

1 2

O autorze