loader

Wzrost pozycji rynkowej Monetii w I kwartale

Monetia, spółka portfelowa TFI Capital Partners Investment I FIZ, rozpoczęła 2015 rok od znaczącego przyrostu liczby klientów instytucjonalnych. Obecnie ma ich już 190 a do końca grudnia chce mieć ich 200.

 

W pierwszych miesiącach roku Monetia pozyskała 49 z 400 urzędów skarbowych w kraju, co daje jej pozycję lidera na tym rynku z ponad 12 proc. udziałem. Dzięki nowo zawartym kontraktom, łączna wartość transakcji obsługiwanych w ciągu roku przez spółkę wzrośnie o 430 mln zł, czyli o 16,5 proc. Jednocześnie o 20 tysięcy wzrośnie liczba obsługiwanych klientów indywidualnych.

 

Sektor publiczny, a zwłaszcza urzędy skarbowe, to dla nas strategiczny kierunek rozwoju – wyjaśnia Wojciech  Jóźwiak, prezes Monetii. – Choć jesteśmy tu liderem, to nadal widzimy dla siebie spory potencjał. Szacujemy, że ten rynek wart jest 2,4 mld zł. Skuteczność, z jaką go pozyskujemy świadczy, że nasza oferta doskonale trafiła w oczekiwania tego wymagającego klienta i niebawem spodziewam się kolejnych kontraktów. Jednocześnie współpraca z administracją podatkową istotnie ułatwia nam rozwój w innych obszarach sektora public – tłumaczy Jóźwiak.

 

Równocześnie Monetia aktywnie zdobywa kolejnych partnerów biznesowych – dużych dostawców usług dla ludności, którzy co miesiąc wystawiają swoim odbiorcom tysiące lub miliony faktur. Na koniec marca spółka współpracowała z ponad 190 takimi firmami. Najnowszą umowę o współpracy zawarła z Wodociągami Miejskimi w Radomiu na obsługę płatności 4 tys. osób.

 

Spółka mocno rozwija placówki obsługujące płatności na zewnętrznej granicy UE. Łącznie z nowo uruchomioną w Dołhobyczowie, obsługuje już 7 z 18 punktów granicznych. Działają one przez 24 godziny i są odpowiedzią na potrzeby osób spędzających większość czasu w podróży.

 

– Placówka powstała z myślą o podróżnych i kierowcach firm transportowych. Na przykład przejście graniczne w Dołhobyczowie w ciągu doby obsługuje 10 tys. osób. Część z nich potrzebuje opłacić rachunki związane z transportem towarów czy wypłacić gotówkę. Mają czas, by to zrobić wtedy, gdy już większość punktów bankowych czy płatniczych jest zamknięta. Dlatego zapraszamy je do naszego całodobowego oddziału – wyjaśnia Wojciech Jóźwiak.

 

author avatar
Monetia Sp. z o.o.
Monetia zaczęła działać w 2006 roku jako agencja bankowa – jedna, wspólna marka dla ogólnopolskiej sieci agencji. Monetia to największa sieć agencji płatniczych w Polsce pod względem liczby placówek i realizowanych transakcji. Każdego miesiąca setki punktów w całej Polsce obsługują ponad pół miliona klientów, którzy opłacają rachunki, wypłacają gotówkę i doładowują konta swoich telefonów komórkowych. Spółka jest operatorem międzynarodowych przekazów pieniężnych poprzez platformę Monetia24.pl. Pośredniczy także w dystrybucji i sprzedaży krótkoterminowych kredytów i pożyczek.   Monetia współpracuje równocześnie z wystawcami płatności masowych m.in. Multimedia, Vectra, PGE, urzędami skarbowymi czy licznymi wspólnotami oraz spółdzielniami mieszkaniowymi. Świadczy również usługę outsourcingu obsługi kasowej dla Banku DnB oraz Getin Noble Bank. Jako pierwsza i jedyna w Polsce spółka oferuje usługę fulfillmentu adresowaną do firm, które wymagają weryfikacji nabywców swoich produktów, oferowanych zdalnie. W 2014 r. Monetia uzyskała licencję krajowej instytucji płatniczej Komisji Nadzoru Finansowego. Nowym właścicielem Monetii jest Certis Investments Sp. z o.o., której udziałowcami są TFI Capital Partners Investment I FIZ oraz Zarząd Monetii.

1 2

O autorze