loader

Szkło i pszenica jako materiały budowlane? Sprawdź jak połączyć innowacyjność z ekologią

Doskonałym przykładem połączenia ekologiczności i innowacyjności jest wełna szklana 3 generacji, która zawiera szkło pochodzące z recyclingu oraz spoiwo na bazie pszenicy. Poprzednia generacja wykorzystywała lepiszcze ropopochodne. Dzięki ich wykluczeniu z procesu produkcji, firma Ecophon oszczędza łącznie 24 tysiące baryłek ropy rocznie (czyli 3.9 milion litrów) oraz znacznie ogranicza emisję substancji chemicznych, takich jak formaldehyd, do atmosfery.

„Wykorzystanie naturalnych składników wiąże się nie tylko z uniknięciem szkodliwego wpływu na przyrodę, lecz także zapewnia osobom, znajdującym się w pomieszczeniach, w których wykorzystano produkt, odpowiednie warunki w zakresie czystości powietrza. Istotnym czynnikiem jest także zapach, który dzięki swojej naturalności, jest znacznie lepiej odbierany, niż w przypadku pomieszczeń z panelami wykorzystującymi substancje pochodzenia chemicznego” – komentuje Maciej Kuczyński.

Prowadzenie firmy w oparciu o zrównoważony rozwój

            Firmy korzystające z zasobów środowiska naturalnego coraz większą uwagę muszą zwracać na to, jaki wpływ na otoczenie ma ich funkcjonowanie. Myśląc o zrównoważonym rozwoju, powinny także zwrócić uwagę na to, by poprzez swoje działanie przyczyniać się do poprawy życia ludzi oraz by ich rozwój nie wiązał się ze wzrostem szkodliwości dla środowiska.

Pełna odpowiedzialność nie wiąże się wyłącznie z zadbaniem o to, by zużywać jak najmniejsze ilości surowców i wykorzystywać przy tym jak najmniej energii. Należy także zatroszczyć się o kwestie związane z transportem oraz utylizacją odpadów. Na przykład pył wełny szklanej, pochodzący z procesu produkcyjnego płyt Ecophon, nie jest wyrzucany. Zamiast tego wytwarza się z niego lekkie kruszywa EcoDrainTM, które wykorzystuje się jako warstwę drenującą na wysypiskach śmieci. Natomiast stal odpadową przekazuje się lokalnym firmom, które znajdują dla niej ponowne wykorzystanie.

            Zmiana lepiszcza w składzie płyt Ecophon ma pozytywny wpływ na ich transport. Panele z wełny szklanej 3 generacji są lżejsze, przez co ich przewiezienie pozwala na zużycie mniejszej ilości paliwa. Firma zoptymalizowała także załadunek samych samochodów tak, aby znajdowało się w nich jak najmniej pustych przestrzeni i możliwe było przewiezienie jak największej ilości produktu w jednym pojeździe dostawczym.

            Firmy dostrzegają potencjał do dalszych zmian, które mogą przynieść korzyść środowisku, liczba korporacji świadomych ekologicznie nieustannie rośnie. Zmiany związane z dostosowywaniem się do potrzeb środowiska, którym ulega współczesny biznes nie muszą wynikać z wewnętrznych procesów. Mogą wynikać z wzajemnego oddziaływania oraz wzajemnego inspirowania się firm. Ecophon nieustannie zachęca firmy transportowe, z którymi współpracuje do używania paliw odnawialnych. Takie działania mają pomóc wywierać pozytywny wpływ na ludzi nie tylko poprzez zapewnienie im wysokiego komfortu użytkowania produktu, lecz także poprzez zadbanie o przyjazność środowisku własną oraz swoich partnerów biznesowych.

Historia firmy Ecophon sięga 1958 roku, kiedy w Szwecji wyprodukowano pierwsze materiały dźwiękochłonne z wełny szklanej, służące redukcji hałasu w miejscach pracy. Obecnie firma jest światowym dostawcą systemów sufitów akustycznych i paneli ściennych, zapewniających zdrowe środowisko pracy w obiektach biurowych, oświaty, służby zdrowia i przemysłu czystego. Ecophon należy do Grupy Saint-Gobain i posiada oddziały sprzedaży oraz dystrybutorów w większości krajów Europy. Celem Ecophon jest osiągnięcie pozycji globalnego lidera w kształtowaniu komfortu akustycznego poprzez dostarczenie dźwiękochłonnych systemów oraz zapewnienie lepszego samopoczucia i zwiększenia wydajności użytkowników końcowych. Ecophon utrzymuje stały dialog z agencjami rządowymi, organizacjami i instytutami badawczymi zajmującymi się środowiskiem pracy. Przyczyniamy się do poprawy warunków wszędzie tam, gdzie ludzie pracują i porozumiewają się.

author avatar
247 Communication

1 2

O autorze