loader

Strategia Grupy PKP CARGO do 2020 roku

Jedno okienko
logistyczne

PKP CARGO chce
jeszcze lepiej wykorzystać posiadane strategiczne aktywa – tabor i sieć
terminali. Działalność terminalowa skupiona będzie w spółce PKP CARGO Connect,
która zaoferuje usługi przeładunku i składowania towarów w najbardziej
atrakcyjnych lokalizacjach: Małaszewiczach, Warszawie, Poznaniu, Gliwicach,
Medyce, Braniewie oraz w Paskowie koło Ostrawy. Terminale

w Małaszewiczach mają obsługiwać ruch w relacji z Chinami, związany z
rozwojem Nowego Jedwabnego Szlaku i stać się bramą do Europy dla chińskich
towarów. Już dziś towary z Chin trafiają tędy do Polski, Niemiec czy
Holandii.

PKP CARGO Connect
będzie oferowała pełną obsługę logistyczną w ramach tzw. „jednego okienka”.
Spółka ta odpowiada za obsługę handlową i spedycyjną Grupy PKP CARGO. Powstała
ona w wyniku połączenia spedytora i operatora intermodalnego działającego w
ramach Grupy Kapitałowej.

PKP CARGO Connect
będzie łączyć obsługę międzynarodowych klientów (w tym chińskich)
z kompleksową ofertą logistyczną na bazie aktywów Grupy PKP CARGO
(bocznice, terminale, know-how w zakresie spedycji, intermodalu oraz obsługi
celnej).

Nowością będzie
obsługa przewozów samochodowych. Wprowadzając do oferty transport drogowy Grupa
zyskuje możliwość obsługi klientów od „pierwszej” do „ostatniej mili”.

PKP CARGO Connect będzie w stanie obsługiwać zlecenia na całej długości
łańcucha logistycznego. Dzięki dostępowi do bocznic i terminali oraz
korzystając z usługi transportu samochodowego dostarczanej przez podwykonawców,
już dziś możemy kompleksowo obsługiwać klientów. Obsługa celna, organizacja
transportów nietypowych, najlepsi profesjonaliści z branży logistycznej oraz
ścisła współpraca z innymi spółkami w ramach Grupy PKP CARGO – to atuty naszej
oferty dla klientów, którzy chcieliby powierzyć nam w całości swoje operacje
logistyczne  – mówi Adam Purwin.

PKP CARGO Connect będzie także odpowiedzialne za budowę pozycji Grupy
jako operatora intermodalnego na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. W 2020
roku przewozy intermodalne mają stanowić ok. 22 proc. pracy przewozowej PKP
CARGO.

Będziemy rozwijać ofertę pociągów operatorskich, czyli regularnych
połączeń między centrami logistycznymi, w tym np. z portów morskich do
terminali intermodalnych w głębi kraju. Tego typu usługa jest realną i
atrakcyjną alternatywą dla transportu kołowego, nawet dla średnich i mniejszych
klientów, którzy zainteresowani są przewozem choćby jednego kontenera –
podkreśla Adam Purwin.

Precyzyjne cele
strategii CARGO’20

W strategii PKP CARGO
zapisano cele, które Grupa ma osiągnąć do 2020 roku. Praca przewozowa wykonana
w ramach Grupy ma wzrosnąć o ok. 30 proc. do poziomu 40 mld tkm, natomiast
udział pracy wykonanej poza Polską z obecnych 2 proc. zwiększy się do poziomu ok.
22 proc.

Dywersyfikujemy źródła przychodów. W 2020 roku udział węgla i kruszyw w
pracy przewozowej obniży się z obecnych 55 proc. do 40 proc. Wynikać to
będzie z jednej strony ze zmieniających się uwarunkowań rynku transportu węgla,
czyli m.in. wyższej wydajności nowych bloków energetycznych, ale przede
wszystkim będzie efektem naszego rozwoju w innych segmentach działalności –
mówi Adam Purwin.

1 2

O autorze